Beklagligt... Förstår om du är MISSNÖJD, tyvärr försent, nu ska du dö...

Läste precis Aftonbladet för igår.
En av artiklarna handlade om Halina.
Hon började i november-07 få ont/smärtor i ryggen. Det värkte i höger sida och strålade ner i benet.
Hon gick till doktorn direkt, hade ju varit "fullt" frisk innan denna smärta.
Det ställdes SEXTON diagnoser innan dom kom fram till att det var CANCER!!!
Bland annat :
Ischias, diskbråck, gallsten, njursten, tarmbesvär OCH PSYKISK SJUKDOM.

Hon fick alltså en remiss till psykmottagningen...

Hon hade under hela sjukdomsförloppet/ besöken bett att få bli röntgad, men fick nobben.
I mars konstaterades tillslut cancer.
Hade hon fått det här beskedet i december hade hon troligtvis haft en MYCKET större chans att klara sig.
Nu är hon döende...
Fruktansvärt tragiskt.

Det som gör mig FÖRBANNAD är Aktutens Chef vid Akutkliniken Per Lindmarkers svar när han nu fått en anmälan "på halsen":
( jag citerar)
Jag förstår att DET FINNS MISSNÖJE !!!!!!
Tror faaaaan det!!!!
( citat )
Ett komplext fall, många inblandade, Det är beklagligt om dom inte känner sig RÄTT BEMÖTTA!!!
Hallå!!!!

Jag kan bara sätta mig in i situationen själv...
Jag har ONT, går till ett sjukhus, fruktansvärd värk, får värktabletter, hjälper inte.
Går tillbaka till samma ställe, en diagnos kanske ställs, nya mediciner, FORTFARANDE fruktansvärd värk.
Känner att den här läkaren har fel, jag byter.
Går till nästa doktor, drar vad som hänt, ny diagnos, medicin, fortfarande värk..
Nästa, nästa och nästa...
Fy fan.
Och nu sak hon dö trots att hon inte låg hemma och härdade ut, hon FÖRSÖKTE få hjälp.

Jag förstår ATT DET FINNS MISSNÖJE för att återigen citera Per Lindmarker..
Jag hade varit DJÄVLIGT MISSNÖJD själv nämligen om det hade gällt MIG!
Om det var jag som låg där och skulle dö ifrån man och familj.
Mina tankar går VERKLIGEN till Halina.
Nu när hon ligger där och är MISSNÖJD!
Sticka Lugnt :(


Kommentarer
Postat av: Liza

Visst blir man mörkrädd...man får aldrig vara för sjuk för att bråka och helst ska man ha en jur kand också så man kan hänvisa till rätt paragrafer i Hälso- och sjukvårdslagen så fort man är på läkarbesök....

2008-08-06 @ 11:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0