Blommor och Bin...

Först en liten självstudie...
Det kan ju vara så ibland med min Rosacea att när jag inte tittar mig i spegeln på några timmar så har det "blommat" upp en massa utslag och jag fattar ingenting...
Vad fan har jag ätit, har jag varit ute för mycket, tränat för mycket, missat tablett osv.
Jag blir helt enkelt chockad av att jag ser ut som en finnig tonåring...
Så kan det ju gå åt andra hållet också.
När jag haft en dålig period och vant mig vid att ha plitor från och till i varierande mängd.
Så tittar jag mig i spegeln och jag är HELT SLÄT...
Då blir jag chockad av det med, men glad såklart!!!
Som igår kvälls när jag skulle fixa mig för natten och kommer in i STARKT ljus på toa.
Och det ser BRA UT.

Joar fotar "close up"...

Jag fotar själv imorse...
Då tackar jag Gud för medicinerna :)

Så till igårkvälls...
Det blir en väldigt massa "Heart to Heart" snack under son-veckor...
Igår var det dags igen.
Han ville prata om SEX och då menar jag inte kärlek, pussar och kramar, mammor, pappor...
Utan rakt av SEX...
Jag höll på att krypa ur skinnet, kände att:
Vänta här nu, du är bara 8 och kan vi vänta med detta tills du åtminstone blir 12?

Det kunde det inte och jag ville inte "bita" av honom heller med sina MYCKET RAKA FUNDERINGAR.
Jag svarade så gott jag kunde och försökte vara MYCKET pedagogisk när jag svarade.
Jag försökte vara en MODERN mamma även där, men jag ville helst försvinna.
Konstigt nog kan man sitta och debattera med vänner om ditten och datten i detta ämne utan att det är jobbigt.
Men med son 8 år....
Stick och brinn säger jag bara!!!!
Jag är ju i och för sig glad att han har förtroende för mig och VILL veta och prata.
Det gjorde inte jag med min mamma och pappa, det sträckte sig till mensen, typ.
Alltså barnen idag är så mycket mer upplysta en vad man själv var.
Jag var då rakt inte på den nivån när jag var i hans ålder.
Jag känner att jag hade en VÄLDIGT lång barndom utan "vuxen-grejor" och det är jag VÄLDIGT GLAD FÖR.

Det stora "Barndoms-breaket" kom sommaren när min sommarkompis frankt deklarerade att nu ska vi inte leka med dockor längre för nu var vi faktiskt 12.
Nu skulle vi inte leka, nu skulle vi VA.
Hej, ska vi va idag?
Jätte-jobbig inkörsperiod, vi hade nog båda abstinens efter "det vanliga" men sen blev det liksom normalt.
Jag smyg-lekte dock med mina dockor ett tag till i hemlighet.

Nya vindar i dagens samhälle säger jag bara...

Idag blev det "Björkis" igen.
Pål döpte om Björkhaga till Björkis eftersom jag och Åsa tyckte att det var Mallis ( Mallorca ) på Björkis idag. ( Hänger ni med????)
Palma de Björkis eller Tallis de Björkis, för det är ju tallar där och inga palmer ;)
Vi låg nämligen vid poolen allihopen idag, det var för blåsigt på stranden.


Soldyrkarna!!!!
Pressa, pressa, pressa...
Det regnar visst i Norge, trist som fan ;)


Gulle-fjun höll sig som vanligt i poolen.
Ska ingen bada snart, snälla, kom igen...
Han utnyttjar iallafall dom där 30 kr det kostar att bada i poolen.
Sticka lugnt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0