Fuktigt, inte bra för självlockigt hår.

Ängelaltaret..


Så kom jag hem från jobbet, det började regna precis när jag kom innanför dörren.
Tände lite ljus för att få upp den rätta mysstämningen.
Spöregn och tända ljus, soffan nästa.


Så ett litet inlägg om mitt hår...
Vet inte hur mycket det framgår på bilden men självlockigt hår tycker inte om FUKT.
Iallafall inte mitt hår.

Det blir misstänkt likt Fårull/päls + Svinto, inte snyggt kan jag säga.

Mitt hår krullar liksom ihop sig mot hårbotten och blir superkrulligt.
Sen blir det spikrakt ovanpå och så sticker det hår som håller på att växa ut ovanpå och STÅR RAKT UT.
Ser inte klokt ut!!!!
Varje gång det blir fuktigt och regnigt ser det ut som om jag har börjat spara till Dreadlocks...
Jag ser väldigt ovårdad ut.
Inte för att jag är känd för att se SÅÅÅÅ himla ordentlig ut i vanliga fall men jag ser lite suspekt ut när det blir fuktigt.
Som min mamma så FINT/SNÄLLT uttryckte det en gång:
Du ser lite ut som en knarkare i början... Innan dom gått ner sig för mycket i drogerna.
Hm, ja.. Tack...
Men jag håller faktiskt med.
Spelar ingen roll hur fina kläder jag har på mig, jag ser "till-tuffsad" ut på nå´t sätt.
Jag är lik den där tecknade hunden "Trasselsudd" på nå´tt vis.
( För er som har barn som sett Bollibompa så vet ni vem Trasselsudd är )
Sol, tack...

Igår....
Vilken härlig dag det blev, och lagom..


Jag fick jätte-fina assietter till porslinet i köket av mamma.
Samma serie som jag redan har i allt annat men inga assietter.
Det blev jag väldigt glad för, nu matchar det i köket ;)

Den bästa, vackraste, finaste presenten fick jag av mitt Pussigull ( dvs sonen ;)

Detta har min son köpt till mig när han var med pappa och Bonus-Mams i Målarås!!
Inslaget av honom själv i GULDPAPPER.
Jag blev så glad att jag blev sådär hopplöst grinfärdig.
Pappa och Bonus-M berättade att dom hade kommit till ett glasbruk/butik.
Dom trodde väl inte att Joar skulle uppskatta det så mycket direkt men dom hade fel.
Han hade sprungit runt och sen sagt:
Om min mamma hade kommit hit så hade hon DÖTT!
Han har alltså köpt den här tidigt i somras ( med viss sponsring av pappa och Bonus-M antar jag, Tack ) och hållt sig fram till nu.
Han har ju pratat om det här stället ända sen han var där och sagt att vi MÅSTE åka dit någon gång, SNART.
Och det måste vi verkligen!!!!
Jag tror att kanske lite av det här "Öppna Ateljeér" varje år som vi åker runt på har smittat av sig på honom.

Jag blev verkligen rörd, glad och lycklig över en sådan fin present!

Sonen kom vid 15.00 och sen kom sambon hem och då åkte vi på bio.
Vi såg Kung Fu Panda, den var bra...
Joar älskade action-scenerna ( inte helt otippat )
Denny skrattade åt ALLT.
Jag skrattade men min favvo film är fortfarande Madagaskar.

Efter filmen åkte vi till El Giganten och jag fick välja present åt mig själv från min stora älskling.
Jag hade önskat mig en Fotoskrivare så då fick jag en...
Det är VERKLIGEN också en toppen present!!!!!
Så himla bra och användbart för mig.
Nu kan jag skriva ut mina sjalbilder direkt hemma och sätta i min "Portfolio" ;)
Jag kan printa ut min favoritbilder på nära och kära PRONTO och sätta i album.
Trés Bien et Merci. ( Mycket bra och Tack :)
Jag är mycket glad för mina fina presenter.
Idag har jag jobbat och imorgon blir det också jobb.
På måndag Kaffekalas.
Nu ska jag slappa i soffan med sambo och ljus.
Sticka lugnt :)



Kommentarer
Postat av: Terese

Känner igen hårproblmeatiken, hu för lockigt hår i regnväder!!

Jätte fin pressent av Joar :D

2008-08-24 @ 21:21:11
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, visst är den!

Det kändes verkligen som den kom från hjärtat!

Kram

2008-08-26 @ 20:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0