Fyndat..


15 kr på loppis på Tjautet.
Felfri, tjusig och vacker färg, ett FYND!


Äggkopp till son, 5 spänn.
Han har tjatat om en äggkopp för jag har inga, anser inte att det är nödvändigt i vårat hushåll.
Köpte en i somras som inte riktigt matchade köket...
Jag vet det är lite löjligt men jag gillar "Misch-Masch-blandning" men som ändå matchar.
Så hittade jag den här, PERFEKT  :)
Misch-Masch-matching...


Och vem behöver INTE en JORDGLOB?????
Iallafall om man är 8 år behöver man det...
Och tjatar på varenda loppis och varenda auktion om att få en gammal skabbig sådan.
Mamma säger nej, nej, nej...
Dom är ju oftast så himla dyra också konstigt nog.... ??
Är mormor med kan man ju alltid tjata lite extra för hon ger sig ALLTID när lille Pussigull kommer med dom bästa argumenten EVER...
100 pix, hade jag aldrig köpt men den var ju fräsch iallafall.
Så kom vi hem och sonen testade om den lyste i köket, det gjorde den inte.
Då lämnade han den där och började med nya aktiviteter.

Ej glob-köpande mor : Ska du inte ta in din jordglob på rummet?
Glob-ägande son: Sen...
Ej glob-köpande mor: Sen?? Ta in den nu för jag vill inte ha den, den är ju din.
Glob-ägande son: Amen den funkar inte... Jag tar in den sen...

Någon mamma därute som är förvånad???
Därför är jag glad att det inte var jag som föll till föga och slösade dom där 100 kronorna.


Jag köpte däremot den här fina krukan på Linds.

Jag var ju helt förkrossad när den förra krukan som stod där åkte i golvet.
Den var efter mormor och den har klarat 8 år ( 60 år innan dess ) på det utsatta stället med springande barn men den åkte i backen pga en handväska.
Det var alltså en vuxen person som välte ner den och hon blev helt förstörd, super-ledsen!!
Jag bet ihop och tröstade och sa att det var ingen fara, det gjorde absolut ingenting.
Vad jag kände inombords kan jag inte ens sätta ord på.
Jag grät när hon hade gått...
Mormors kruka, värdelös i övrigt men känslomässigt OVÄRDELIG!!!!
Nåja, jag har sparat skärvorna så jag kanske kan komma på något fiffigt att återanvända krukan på.

 Svarta nya krukor till sonen, så han slipper "tjej-krukorna" han hade förut ;)
Nu behövs bara lite nya blommor efter sommarens torka.
Dom ser bedrövliga ut, men det får bli nästa månad.

Hittade ett bord också.
Vi behöver ett stort datorbord där man får plats med skrivare, fotoskrivare, 2 datorer m.m.
Vardagsrummet är överbelamrat, intryckta maskiner överallt.
Det måste bort, det är vi överrens om.
Vi åker båda och kollar imorgon och bestämmer oss.

Imorgon är det Höstpremiär!!!!
Det är Slitemarknad.
Den första av en rad marknader som följer.
Varje år säger jag:
Nä, det här var sista gången jag går på marknad...
Och nästföljande år går jag minst på två iallafall.
Man äter korv, köper brända mandlar ( iallafall jag, andra köper kokosbollar ;), tittar på tingeltangel, fikar, träffar folk man inte känner men känner till, pratar, tycker att allt är skräp...
Skall inte gå fler gånger, gör det ändå.
För det är liksom kul ändå, det hör till...
Vi åker imorgon för att ännu en gång bli besvikna ;)
Det blir en familjeutflykt med mormor och son, så han har chans att tjata sig till något mer ONÖDIGT från mormor.( ha, ha )
Sticka lugnt från en helg-ledig, mindre trött bloggare...






Kommentarer
Postat av: Tove

när jag blir stor ska jag också ha en jordglob hemma hehe!! den ska va gammalgammal, en sån gulnad med jättegamla nationsindelningar. Men så e jag en sån som kan sitta å bläddra i en kartbok på måfå bara =) Du, varsågod - bara roligt att få vara med på presenten till dig! Kul att du gillade fjällbilderna :D Kram och Hälsa Denny !!

2008-08-29 @ 20:47:11
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0