God morgon!

Och det är väldigt underbar, stilla morgon...


Har precis tagit den här bilden från Las Palmas-balkongen...
Inte en fläkt på Statoilflaggorna, helt vindstilla.
Ja, ni som känner mig behöver väl inte ens fundera på vad jag ska göra idag.
Vem vet, imorgon eller övermorgon kan hösten vara här...
Idag stranden :)


Så en bild från i förrgår.
Samboenden köpte Playstation på rea till sig och sonen.
Nu är det "fastklistrat" vid kontrollerna som gäller.
Ja,ja, nyhetens behag hoppas jag för annars blir det restriktioner...

Så till ett litet irritationsmoment för oss som bor bredvid, bakom och runt omkring ett par som bor här på Söderväg.
Vi har en granne, dom som bor i ett likadant hus som vi fast FINARE. ( Eller mer välvårdat kanske jag ska säga)
Dom har tre hundar, dvärgschnausers närmare bestämt.
Våra grannar har även ett sommarhus på Ihre.
När just dom här hundgrannarna är på Ihre är det väldigt tyst här.
Eller tyst och tyst, bor man där vi bor så är det ju en hel del bilar men dom är faktiskt inte lika störande.
Bilarna är som ett brus liksom.
Det är nämligen såhär..
När dom inte är i sitt sommarhus vilket är 11 av 12 månader så....
....Ca klockan 05.30 släpper våra hundgrannar ut sina små "barn" och sen får dom vara ute typ hela dagen.
Själva visar dom sig inte ute i trädgården alls, dom har inte ens ytterdörren öppen.
Hundarna lever alltså sitt eget liv skulle man kunna säga.
När jag slog upp balkongdörrana nu har jag alltså hundarna i STEREO.
Det skälls, ylas, gläfs DAGARNA i ända!!!
Jag/vi runt omkring har enats om att vi ALDRIG hört dessa grannar komma med ett endast FY, TYST, KOM HIT, GÅ IN eller vad som helst för att få tyst på dom små Yl-och-Skäll-monstren.
Dom lurpassar dessutom på förbipasserande så det finns folk som vinglat ut i vägen för att dom har blivit så skrämda av Hund-terroristerna.
Nu är det ju i grunden faktiskt inte så att det är dom stackars hundarnas fel från början.
För husse och matte borde ha gått en och annan hundkurs och lärt sig hur man får sina hundar och INTE bete sig så här.
Men husse och matte har uppenbarligen struntat i det.
Så det börjar smidas MORDPLANER i kvarteret sen i våras..
En granne sa att:
Jag skulle inte bli förvånad om dom där hundarna en vacker dag bara ligger där, döda...
En annan:
Jag lägger snart in GIFT där...
Hm...
Min egen mor skriker efter några timmars ylande/skällande:
Tyst!!!!!!!
Ingen effekt dock...
Ja, monstren är alltså tillbaka efter sommarhus-vistelsen.
Vi får väl se, ÖVERLEVER dom ett år till eller????
Sticka lugnt ;)

Kommentarer
Postat av: Tove

hehe hoppas jyckarna överlever ett tag till - annars ligger du pyrt till i planering för hundmord, med den där bloggen ;) Kram kram!

2008-08-15 @ 13:42:25
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ha,ha.

Det var INTE jag eller morsan som uttalade mordplanerna/hoten, det var faktiskt våra andra grannar.

Men vem vet, det kanske RÅKAR ramla över lite "DÅLIGT" kött någon dag när vi grillar...

2008-08-15 @ 21:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0