Gotland, Östersjöns gisslan... Pärla menar jag...

Åkte förbi Södertorg med bil igår, såg mot adelsgatan...
Fullt med folk!!!
Va, jag får ta tillbaka lite med hur tomt det var på turister..
Men i förrgår och igår morse VAR det tomt iallafall.
Några eftersläntrande turister är väl kvar då.
NÄSTA vecka är det nog garanterat tommare.

Asch, jag tycker ju om turister litegrann, när det är lagom!
Och Liza, jag är inte förvånad att du tycker samma som jag ;)

Så såg jag Aktuellt igår, KRIG.
Ja, alla har väl säkert noterat vad som blossat upp mellan Georgien och Ryssland.
Mitt i Aktuellt börjar dom prata om Sveriges försvar.
Senario målas upp...
Gotland ligger mitt i Östersjön, perfekt placerat.
Perfekt för en annan MAKT/land att ta HELA gotlands befolkning som GISSLAN och sedan  pressa sveriges regering till ditten och datten.
Ja, och vi har ju inte direkt P18, A7, eller KA 3 kvar.
Nå´n liten HEMVÄRNSGUBBE som känner sig manad att ställa upp och skjuta ner 100 000 000 inkräktare?????
Jag har några brödknivar att dela ut ifall VI behöver försvara oss...
Nä, hu...
Jag som skrev härom dagen att jag tackade gud för att jag bodde här osv.
Jag kanske inte skulle vara så snabb på att vara tacksam med tanke på vår PLACERING i pölen.
Iallafall inte om man lyssnar på SPEKULERARNA i Aktuellt..

Rapport morgon idag:
Studie gjord...
Jogging är bra mot cancer och altzheimer.
Men vilken typ av cancer undrar jag???
Ben, skelettcancer eller?
Lite viktigt att veta det där tycker jag ;)
Jag joggar på...

Jag gillar sådana undersökningar där det är saker jag typ redan gör och  äter som är bra för vissa typer av sjukdomar.
Mörk choklad, kanon för hjärtat visar det sig..
Jättebra!!! Jag som älskar GODIS!!! Kanske dock inte så jättemycket mörk choklad men jag kan väl äta det och smyga in lite mjölkchoklad oxå.
Toppen, gud så frisk jag blir.
Broccoli bra mot cancer i magen och ... efterföljande tarmar...
Kanon, jag som äter ( ja, det gör jag faktiskt ) så mycket broccoli.
Ingen cancer i mage och tarm alltså för min del..
Honung ska ju visst vara toppen oxå, med en massa nyttiga bakterier i fråm binas magar.
Otroligt, jag som äter yogurt med honung i...
Och bara yogurt som är så bra!!!
Ja, ni förstår.
Jag kommer nog vara ett levande, friskt mirakel när jag är 150 och ser ut som 65 ;)

Idag börjar jag jobba kl. 13.
Igår var det helt ok men idag känner jag mig inte redo alls.
Idag känner jag helt plötsligt, hur kunde semestern gå SÅHÄR fort???
Fast jag VET att det blir bra och skönt att komma in i vardagslunken igen.

Nu ska jag packa, fixa lunch, fixa middagslåda och gosa med sonen innan ALLVARET börjar ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0