Halv mask till frukost...

Glömde berätta en liten Äckelhistoria från imorse.
Jag var på väg hem från jobbet.
I området där Chifen bor är det MASSOR av GRATIS frukt...
Det är så många allmäningar och där finns det päronträd, äppelträd, bigarååträd, plommonträd, vinbär, rabarber, allt är bara fritt att plocka.
Gotlands Hem bjuder.
Konstigt nog verkar inte dom boende alls intresserade av att äta eller plocka ett dugg för det DINGNAR verkligen av frukt.
Ser aldrig någon som plockar eller ens äter, inga vuxna eller barn.
Hm...

Jag proppar i mig så mycket att det blir liksom en hel lunch/middag när vi går från början och till slutet i området.

Imorse då...
Jag stannade till vid ett plommonträd, Victoriaplommon, favoriten.
Dom är gula och cerisa och smakar ljuvligt.
Plockade några och mumsar i mig.
Så tittar jag när jag bitit i ett av plommonen.
Jag har smaskat i mig en halv MASK!!!!!
Den lille larven var halv och fortfarande i kråmande tillstånd.
Ja, ni vet säkert vilken otroligt VIDRIG känsla det är när man insett att man precis tuggat i sig och svalt en halv mask.
Som dessutom fortfarande vrider sig i någon form av dödskråmningar.
Yiiiiajks!!!!!
Jag började spotta och fräsa men vad hjälper det när man redan svalt.
Där hade jag en liten mosad gynnare på väg ner i magsäcken.
Jag bryggde EXTRA starkt kaffe och hoppades att magsyrorna hade gjort ett ordentligt, surt jobb nere i kistan.

Jag vet att i vissa länder äter man insekter och ser det som en delikatess.
Men dom äter dom inte råa misstänker jag.
Dom ska ju innehålla proteiner men jag föredrar nöt/ fläskkött, bönor, linser.
Jag är glad att jag inte bor i ett land där dom äter insekter, typ maskar.

Tänk att bli bjuden på en "FIN" fest och få ett fat super-feta larver att snacksa på.
Mmmm, ser gott ut.
Är dom saltade?
Åååååh, vad synd... Jag är "salt-diabetiker", då kan jag inte äta dom där...
Puh..

Fast hade jag varit född där hade jag nog troligtvis inte tyckt att det var så äckligt.
Men nu tycker jag det och jag hoppas att den där masken inte hittar på något bus nere i mitt innre.
Jag hoppas verkligen jag tuggade ordentligt.
Sticka lugnt ;)

Kommentarer
Postat av: Tove

hahahaha vad äckligt!! hu, jag ryser =) Vilket öde för den stackars masken, att bli avhuggen på hälften eller hur? =) Kramkram.

2008-08-30 @ 11:53:02
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Stackars mask???

Stackars mig menar du väl???

Vet du hur otrevligt det är att veta att man tuggat i sig en lite larv/mask???

Herregud, MIN ångestfaktor var HÖG!!!

Vad gör masken i min mage nu, tuggade jag ordentligt eller svalde jag en stor tugga? Var det en hemafrodit-mask som förökar sig i mitt innre...

Stackars mask, Jo pyttsan ;)

Kramis

2008-08-30 @ 18:04:04
Postat av: Liza

....och varje gång det rör sig lite i magen, knorrar till eller kittlar lite kommer du undra om den fortfarande kryper omkring därinne....kanske har du en hel familj där nu! ;)

2008-08-30 @ 20:05:32
Postat av: Bloggaren Herself

Nej men TACK SNÄLLA för dom så peppande inläggen ang masken..

Jag tror säkert att familjen Mask kilar omkring i mitt innre. Snaskar säkert på mUslin och mackan jag precis satte i mig!!!!

Aaaahhhia.. Svingar sig i tarmludden. Jag mår illa ;)

Nä, HAN/HON DOG!!! Jag är bombis, NOT...

2008-08-30 @ 20:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0