HELA DAGEN framför datorn...

Tack Liza för din lilla kommentar ang det förra inlägget jag hade.
Nej det är nog fan så här...

Man skall inte bli "korttids sjuk" för det har inte sjukvården RÅD eller PERSONAL längre att klara av.
Dom har inte tid eller råd att göra ordentliga undersökningar eller utredningar.
Värktabletter tack & hej, Cancer, Hoppsan Kerstin det hade jag inte kunnat GISSA mig till..

Min erfarenhet är att jag börjat älska AT-läkarna.
Dom är nya, hungriga, tillmötesgående och har FAKTA färskt i minnet...
OCH RÄDDA ATT BLI PRICKADE som läkare innan dom ens börjat.
Det ska man utnyttja och SE SOM EN FÖRDEL!
Dom undersöker och skriver remisser fortare än man hinner blinka...


Dom gamla "Rävarna" är lite för "Laidback" och Ja-ja-lilla du, nu ska inte du komma här och ställa hobby-diagnoser-på-dig-själv för jag VET... Bla, bla.

Jag har bara min Rosacea-erfarenhet allför färskt i minnet.
Det är ju liksom ingen DÖDLIG sjukdom så där gjorde det ju inget att DOM GISSADE LITE FEL 3 gånger vid 3 olika läkarbesök och sen SKREV UT FEL MEDICIN vilket gjorde att SJUKDOMEN BLEV AKUT!!!
Dom gamla "Rävarna" på VC gissade ju på allt från MAGBESVÄR,  CITRUS ÖVERKÄNSLIGHET  och slutligen BAKTERIER FRÅN SONENS SVINKOPPOR ( från sommaren innan ) som "hängt kvar" och "vandrat runt" i mitt ansikte i ca 10 månader...
Det var ju först när en AT-läkare mötte mig på Primärvården som hon sa att det såg ut som Rosacea...
När jag hade gått igenom MÅNADER av HELVETE för att jag såg ut som en FINNIGT 35 års monster.
Nä, sjukvården idag...

Har du brutit armen lille vän....
Ja, det kostar så mycket att röntga den så vi PUSSLAR ihop den på " Ett ho"( dvs så gott det går..), hoppas iallafall att du får tillbaka lite rölighet... Kanske kan använda 55 % iallafall... Om du har tur....

Sen ska man ju inte bli långtidssjuk eller långtidssjukskriven för det gillar inte staten...
Då ligger du ju HELA samhället till last.
Herregud, jag skulle kunna hålla på i EVIGHETER.
Nä, man ska inte bli sjuk. ha psykiska besvär eller sjukdom om dom som styr fick bestämma.
Och BLI helst inte gammal heller.
Det GILLAR INGEN, inte ens dom som ÄR gamla ;)

Idag har jag suttit framför datorn HELA DAGEN...
Jag har fixat ihop en "Presentation" tills jag ska gå på ev "kundbesök".
Grejen är ju att jag har sålt så mycket halsdukar nu så att det gapar tomt på mina hyllor.
Senast idag sålde jag en sjal.
Jag måste ju ha något att visa upp så nu tar jag med 1 sjal och visar bildspel.
Det är väl lite proffsigt...
Så OM hon skulle vara intresserad kan jag sticka eller virka upp.
Men jag får nog vänta lite för nu har jag 3 beställningar som ligger och väntar.
Har ju inte varit så himla flitig alls den senaste 1 ½ veckan utan bara ägnat mig åt sol och bad.
Dags att börja "jobba" nu ;)
Jag är iallafall VÄL förberedd till jag HAR TID att gå på "kundbesök" och så får jag tjuvhålla på den finaste sjalen..

Ikväll ska vi till Nybyggarna och grilla och så har kusin Jenny också kommit från Norway..
Hon var så nyfiken på syrrans nyinköpta sommarnöje.
Mer om detta imorgon..
Sticka lugnt :)


Kommentarer
Postat av: Liza

Kan ju bara berätta om när jag träffade en ny läkare för ett tag sen som började fråga om de mediciner jag har....efter en stund säger hon "ja men dåså...då tar du 10 om dagen av XXXXX som du redan har så ska det fungera"....jag frågar sakta "öhm..okej...men är inte sex om dagen maxdos?" Hon ser lite förvånad ut, springer ut ur rummet för att ringa nån samt kolla FASS... Jo mycket riktigt...sex om dagen var maxdos. Allt ska man ha koll på själv. Helt sjukt.



Kul att du säljer mycket!! Hur går det med min virkade kameraväska? ;)

Kram!!

2008-08-06 @ 19:59:04
Postat av: Bloggaren Herself

Tjena Snygging!

Hm ja.. Kameraväskan...

Har problem med stabiliteten..

Funderar på om jag ska virka den i ståltråd ;)

Kanske blir FÖR hårt eller?

Ha,ha

2008-08-08 @ 00:03:12
Postat av: Liza

Hej själv kalaspingla! ;)

Hahahaha...då får jag den mest sexigt repiga utrustningen i landet ;)

Jag har några idéer vi kan dryfta sen...när du kommer ur idet ;) För det där fattar jag PRECIS. Skönt att höra att man inte är ensam....

Kram vännen!!

2008-08-08 @ 00:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0