Kap: 74.90 :-

Vi börjar med dagens kap :


Idag var jag en sväng på Rusta.
Hittar den här mattan, snygg och bra pris 149 :-.
När jag plockat på mig lite disktrasor, bodylotion m.m går jag till kassan och betalar.
Det blev lite väl billigt tyckte jag men tittade inte på kvittot förrens jag kom ut.
Killen hade slagit in mattan för 74.90..
Hurra, jag smet FORT iväg ;)

Gjorde ett byte:


Jag köpte ju en vit stickad tröja på Indiska härom dagen.
Jag provade och provade.
Kom fram till :
Hade jag hittat den på Kupan för 30 kr hade jag varit jätteglad och sett det som ett KAP...
Men nu kostade den 300 så jag var inte nöjd.
Bytte till den här koftan, den ser inte så snygg ut på galgen men den är skitsnygg på.

Så till Kokkolokkoskogen...
Som den "företagare" jag nu är blev jag så himla FÖRARGAD när jag läste en av insändarna i tidningen i morse.
Miljöpartiet...
FJÄSKARE och lägg ner säger jag bara!!!!!
Jag skrev ju häromdagen om att det ska byggas ett hotell inte långt från vårat hus.
Fantastiskt bra tycker ju jag såklart, hoppas på bra försäljningssiffror ;) när bygget är klart.

Innan beslutet har det ju debatterats VILT från Waldorf och Linden dagis plus en massa föräldrar.
Säkert en massa dagmammor också.
Bygg inte hotell i våran "SKOG".
Vi vill ha en "SKOG" att låta barnen leka i.
Rädda Kokkolokkoskogen!
Bla, bla, bla.
Jag ska ta en bild någon dag och visa denna "SKOG"....
Detta är en dunge med typ några träd och inget mysigt lekområde för barn.
För att:
Alla som bor runt omkring går där och rastar sina hundar.
Det ligger liksom mellan en stor väg, millitärverkstad och Bilcity och bilprovningen!!!!!
Hur mysigt är det????

När vi har Tallunden, Hällarna nedanför mig och Hällarna ( fd millitärmarken som ligger ca 100m därifrån och är minst 5 km lekplats)!!!
Vad sjutton ska dom bevara en liten dunge med 15 träd för?
Full med HUNDBAJS!

Nä, nu kommer "STORFÖRETAGAREN" fram och säger LÄGG AV till dom små barnen och dagispersonal..
Sluta larva er, vi bor på en ö som BARA innehåller BRA NATUR på nära håll.
Meja NER SKOGSDUGEN och bygg hotel, Heja kommunen!
I det här fallet har ni tagit RÄTT beslut.
Det är ju inte så ofta annars ;)
Men då skriver nu dom här FJÄSKANDE töntarna Miljöpartisterna :
( I vanliga fall är det inget fel på Miljöpartiet  dom är rätt vettiga ändå )
Ja, vi röstade IALLAFALL emot.
VI stöttar er små barn  i att få behålla "Bajs-dungen".

Nå, tur att inte ni styr då´ra, he,he,he...
Jag som ALLTID brukar stå på dom små och svagas sida men inte just i detta fall...
Då ser jag bara KRONOR, DOLLARTECKEN, EURO, PESETAS, DRACHMER, LIRE, vilka pengar som helst.
Känner mig lite som Joakim Von Anka.
Bygger kanske en pool i källaren och har alla mina pengar där och badar i dom på morgonen.
Mycket vill ha mer.
Sälja,sälja...
Sticka lugnt ;)



Kommentarer
Postat av: Terese

ha, ha, ha :D

2008-08-27 @ 20:31:28
Postat av: Liza

packar baddräkten inför nästa besök hos er ;)

2008-08-27 @ 20:49:50
Postat av: Bloggaren Herself

Packa baddräkten men kom ihåg att jag kommer KOLLA den efter "badet" så att du inte snor med dig några slantar hem ;) Hälsn. Moakim Von Österholm

2008-08-28 @ 11:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0