Mardröm...

Måste bara skriva ett litet snabbt inlägg innan ger mig ut på en "Autistisk-Snäckrunda"...
Inatt har jag drömt en mardröm.
Det händer faktiskt inte ofta, jag brukar ha rätt "sjyssta" drömmar.
Men inatt drömde jag om ELEFANTEN!

Jag skrev ju för ett tag sedan om cirkus-elefanten som promenerade förbi här...
Den "bor" ju sedan en månad tillbaka på fältet vid Oscarsstenen.
Jag har alltså haft den där "snälla och väluppfostrade" elefanten vandrandes förbi trädgården åtminstone VARANNAN dag.
Jag ryser varje gång och hoppas att dom ska åka ifrån den här ön nå´n gång!!!!!
Jag hade ju på förslag att dom kunde MOTIONERA den någon annanstans och inte mitt i STAN men tydligen har INTE cirkusen läst mitt inlägg ;)
Och jag vet ju att dom gör det i PR-syfte för att locka folk till föreställningarna MEN jag TYCKER INTE OM DET!!!!

Så jag har ju som sagt tänkt och känt obehag varje gång "Pellefant" traskar förbi.

Inatt drömde jag att den där djäkla elefanten jagade mig!
Jag drömde att jag och Sonen hade "plankat" in på cirkusen för att jag tyckte att det var så DYRT att gå på cirkus.
Jag var då så himla rädd att bli upptäckt OCH det kände "Pellefant" direkt.
Hon (jag tror det är en tjej) luktade till sig min RÄDSLA och sonens.
Hon blev galen och jagade mig och son runt över hela cirkusen och drog ner tält, husvagnar, bilar.
Trumpetade, stampade ihjäl folk.
Herregud vilket KAOS det var i drömmen.
Jag var helt UPPJAGAD när jag vaknade och hade hjärtklappning,  har fortfarande ett obehag i kroppen.
Fastän det inte var på riktigt.
Snacka om att ens undermedvetna tillslut ger efter och låter en uppleva ens oro i DRÖMMARNA.

Nu vill jag VERKLIGEN att Pellefant åker hem till fastlandet och nästa sommar vill jag inte att hon bor vid Oscarsstenen...
Sticka lugnt

Kommentarer
Postat av: Tove

men, Pellefanter som jagar dig i sömnen.. tur att man kan vakna ifrån drömmar haha!! :D just skrivit lite i bloggen, ska snart iväg å jobba. Nästa vecka är jag ledig, hoppas vi ses då! Kram.

2008-08-08 @ 15:37:21
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0