Matvanor under semestern...

Mina matvanor har iallafall fallerat totalt under min semester.
Min kost består faktiskt mest av kaffe och godis..
Rekordet var nog imorse.
Till frukost åt jag 1 sked yogurt, 3 dumlekolor, 3 nougatbitar och 1 kopp kaffe.
Igår åt jag till frukost ungefär samma, 1 chokladruta  till lunch + en frukt och kaffe.
Mellis: Kaffe.
Kvällmat: normal mat, chilli con carne  ( utan Chillin ) och sallad + lite dumlekolor under kvällen.
Jag skäms men vem tusan bryr sig egentligen.
Jag har inte gått upp ett gram MEN jag har fått en liten OPIKANT putmage av allt socker ( antar jag ).

När jag jobbar måste man vara så himla noga med maten och vad man äter  ( pga vissa orsaker ) så nu har jag VERKLIGEN släppt allt och bara äter vad jag vill.
Ingen struktur alls.
Ibland blir det lunch 11 och ibland 14.30.
Ibland blir det ORDENTLIG mat, ibland yougurt och macka hela dagen.
Men jag orkar fakiskt inte bry mig, jag har semester ;)


Så måste jag bara lägga in en bild på mina nya påslakan.
Fyndade dom på Rusta igår, ENDAST 69 kronor...
Rena rama Madde-påslakan.
Jag är så kär i dom att jag måste nog köpa ett sett till så att jag alltid kan sova i blommiga lakan ;)

Idag blev det Björkhaga igen...
30 grader idag igen men lite blåsigare än igår.
26 grader i vattnet, FIS-LJUMMET!!!!
Det gillar INTE jag, jag vill att det ska vara svalt i vattnet så man får sig en av-rivare.
Det fick man inte idag kan jag säga, man var lika såsig i huvudet när man gick upp som när man hade gått i.
Hjärnan kokade nästan..


Utbölingarna, dvs son och sambo höll sig i poolen.
Dom som inte fattat tjusningen med havet, men ok, där kan dom ju plaska runt bland alla kemikalier...
Så håller vi andra oss bland alla gifter i Östersjön istället ;)

Idag har jag faktiskt klippt mig själv efter träningspasset i morse.
Tog lite toppar hit och dit, det syns ju inte så mycket när man har självlockigt hår.
Och appropå träningen...
Jag kom iväg rätt sent idag ( 8.30 ), dra åt.. va hett det var och bara av att gå kändes det som man hade en elefant PÅ bröstkorgen.
Jag försökte köra lite intervallträning, gå, springa om vart annat men jag fick lägga ner det kan jag säga.
Jag höll på att dö!!!!
Är verkligen full i beundran för dom som jag mötte som ORKADE jogga.

Kom på en annan sak idag också...
Jag har inte haft smink på mig på 3 veckor!!!!
Och med smink menar jag mascara och läppglans :)

Jag är ju inte en vän av smink direkt.
Jag VET vad "Foundation" ( vet inte ens om jag stavat det rätt ) är men jag har aldrig använt det.
Min sminkning brukar sträcka sig till mascara, läppglans och lite puder till vardags.
Ögonskugga, (pytte-lite) om det är fest.
Dessutom har jag märkt att "ju äldre man blir" i hyn desto värre ser det ut när man sminkar sig för mycket.
Det finns ju verkligen skräckexempel bland alla dessa tjejer som kommer ner vecka 29, unga som gamla.
Dom har så tjocka lager smink på sig att hälften vore nog. Till och med på stranden...
Alltså "Stureplans-brudarna" ser ibland ut som transvestiter med alla lösögonfransar, lager av puder och foundation, läppstift ( lösbröst och löshår ;) 
Fast nu var det ju sminket jag skrev om.
Jag tycker faktiskt synd om dom, dom är ju faktiskt snygga många av dom men kladdar ner sig.
Jag har iallafall varit "smink-fri" och ser ut som en urvattnat disktrasa men gud så skönt det är :)




Så till sista bilderna..
Jag hoppas det syns.
Jag har fått SOLELD på ryggen!!!
Hurra!
I min släkt är det lika med : MYCKET BRA.
Typ att ha vunnit 30 miljoner på en trisslott.
Sommarens höjdpunkt : Soleld på både mage och rygg!
Sticka lugnt ;)




Kommentarer
Postat av: Tove

Åh känner igen det där med mat.. Fast för mig gäller det Gotlandsvistelsen överlag, i Gbg ser det helt annorlunda ut.. Märkligt hur man kan ändra rutinerna så fort!!

2008-08-01 @ 22:08:06
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0