Promenadbilder från imorse.

Klockan är snart 15.30 och mina killar har stuckit iväg på bio förut.
Star Wars, den tecknade versionen.
Jag har precis bryggt mig en kopp kardemummakaffe och tagit några Polly.
Sjalbutiken är öppen för första gången på 3 ½ vecka.

Jag har kommit på ett bättre namn idag när jag är Saltspion:
SALT-DETEKTIVEN såklart...
Mycket mer passande tycker jag.
Idag, när vi ändå är inne på det ämnet så har jag lärt mig lite av att gå och läsa på godispåsarna på ÖB.
Dumle = salt
Geisha = salt
Fazer mjölkchoklad = salt
OCH SÅ VIDARE.....
Jag köper ju nästan alltid Karamellkungen och blandar VILT.
Undviker lakrits typ...
Nu sak jag börja läsa på påsar först och lära mig : Godis-som-innehåller-salt...
För att sedan undvika in i det längsta.
Positivt är:
Polly = Ok
Riesenkola = Ok
Rallybilar= Ok
Har köpt hem det och lagt i mitt lilla förråd ;)

Idag fick jag ett klagomål från min sambo.
Han sa att jag NUMERA PUSSAS som en DÖD FISK!!!!!
Va, luktar jag???
Nä, men när vi pussas så är du supersnabb och LÖS i LÄPPARNA!
Aj, aj, aj...

Det är verkligen en DÖDSSYND ( och det menar jag, allvarligt )

Det värsta jag vet är nämligen när jag HÄLSAR på någon med ett handslag och personen i fråga är SLAPP och LEALÖS i handslaget.
Det är så OBEHAGLIGT!
Att då vara likadan, fast i PUSSANDET är värre!!!!
Jag skall genast spänna läpparna och SKÄRPA mig...
Lagom hårda pussar är ett MÅSTE!

Nu kommer ni bli lite bild-bombade!
Jag tog med mig kameran på min promenad imorse.
Det var en underbar morgon men HÖST i luften..
Vackert men kallt och INTE en kotte ute.
Söndagsmornar, är det bara jag som inte tycker om att ligga och tryna i sängen?
Jag vill UT!

Jag sa alltid förut att jag ville "gå och lära mig " att MEDITERA.
Men jag har upptäckt en sak.
Sen jag slutade med musik i öronen när jag är ute och springer och går så har jag börjat meditera av mig själv!!
Vilken Självrengöring det är för själen.
Jag slutade med musiken för att jag vill inte bli överraskad av nå´n blottare, våldtäksman eller annan skummis när jag är ute i skogen, jag vill HÖRA vad som rör sig runt omkring mig.
När jag har haft Nelly med mig kan man ju inte heller ha musik i öronen om man ska ha koll.
Jag Mediterar alltså numera och kan man göra annat när man knallar runt på en så vacker Autistisk-runda?

Bilderna som är små är bara och klicka på så blir dom större.
Så håll till godo, så här ser min promenad ut:

 
Söderväg kl. 08.00, inte en bil förutom den som är parkerad.


Botaniskan, blommor, blommor, blommor.
Så bra att kunna fota och sen ha i arkivet och plocka fram när man vill måla. 
Speciellt på vintern när inspirationen är NOLL.
Brukar ofta ta en liten genomstickare via Botan för att se vad som blommar nu.















 Skarvar...
Undrade en dag vad det var för PINGVINER som satt på stenarna vid Thott Resorts.
Dom sitter BARA där, ingen annanstans och jämt. En lång rad...
Så gick jag närmare och såg att det var skarvar.

  
Norderstarnd, hösten är här, blåst och all tång lägger sig i drivor.
Stenar och drömmande blå himmel...

      
Öde, inte ens en "Doggy-walker".
Kissar inte vovarna på sig om dom inte får komma ut??


En favorit, medetativ plats på vägen.

Ingen bra bild men jag har precis kommit in på Kärleksstigen.
Min Favorit-grind!!!!
Den är så vacker, kolla formen, färgen.
Underbar.
Jugend, 10-20 tal, min favorittid vad gäller inredning, konst.
Denna bild kommer så småningom bli nå´t "tavelaktigt".





       Jag, i farten såklart ;)



Slutet på Kärleksstigen.

 

   
Så slutampen på rundan..
Idag med kameran tog det 2 timmar och 30 minuter, annars brukar det ta 1 timme 15 min ca.
Ni förstår att man renar hjärnan rätt bra va när man tittar på allt detta vackra?
Jag tänker varje gång, jag är så lycklig att jag bor HÄR!!!
Varenda gång, jag tröttnar aldrig.
Nu fick ni också hänga med på min Autistiska-runda.
Sticka lugnt :)

P.s.
Ett litet tillägg så här på slutet.
Har ni problem med att ni äter för mycket???
Ett tips : Se "Extrem Överlevnad" på Discovery Channel NÄR NI ÄTER.

Idag var han i Sahara öknen hos Berberfolket.
Vad sägs om:
Äta en levande skalbagge från sanden.
Flådd orm, grillad över eld på en pinne.
Varm Kamelmjölk, spenarna EJ ens avtorkade.
Få en död kamel...
Flå den i stekande-sol-öken-ugn.
Dricka vattnet i magsäcken på kamelen, dvs krama ur vatten och magsyra ur gräs som håller på att smältas.
Dricka vattnet i HELA döda kamelen.
Äta rent och rått kamelfett.
Krypa in i det ur-rensade kadavret som skydd.
Ligga i nyflått kamelskinn.
Äta levande grodor. (Tja, den var ju vattenfylld )
Med mera.
Och här gnäller jag i inlägg efter inlägg om den där lilla masken.
Det känns så obetydligt efter att ha sett detta kan jag säga.
Larvig att klaga helt enkelt!

Det är så äckligt att man tappar matlusten TOTALT.
Mår illa OM man äter, för det gjorde jag.
Nu rantar han runt i den öppna öknen och tipsar om hägringar, klippklättring, hetta, giftiga växter...
Ja, allt du behöver veta om du händelsevis har vägarna förbi Sahara och behöver ÖVERLEVA...
Sjukt program.
Men lugn, han reser runt hela världen och tipsar om extrem överlevnad i flera länder så ni kan lugnt börja banta till nästa program.
D.s. ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0