Slite Marknad, roligare än förväntat..

Nu börjar jag nog bli GAMMAL iallafall ;)
Jag tyckte det var riktigt KUL iår....
Nu blir det bild-maraton.


Marknad = massor med folk och trängsel, men mysigt iår...


En SUSPEKT balkong som jag bara var tvungen att fota...
Eeeh, målade träpinnar, altare med trädgårdstroll och tomtar, visdomar på latin...
Verkar spännade folk som bor där...

 Urtrist tivoli tyckte sonen, bara barn attraktioner.
Puh, tänkte jag...
Ingen risk att sonen åker och ramlar ner i backen ;)


Men så i ett litet hörn på tivolit.
En Spray-Tatuerare!!!!!
Sonen eld och lågor, DET skulle han ha...
Han valde den största draken han kunde hitta och så blev den sprayad på ryggen.


Färdig och STOLT!!!!
Den är lite blek pga ett talk eller puder som sattes på men skitsnygg.
Skåda framtiden mina vänner, sonen har bestämt sig för tatuering när han fyller 18.
Precis som sin mor, fast jag var 4 när jag bestämde mig.
Sen blev HELA släkten chockad när jag gjort min första.
Det trodde dom ALDRIG!!!
Fast när jag gjorde min första var det sannerligen inte MODERNT att tjejer tatuerade sig.
Då var det bara sjömän, fängelsekunder och prostituerade som hade sådant...
Tyckte MORMOR...
Fast så var det lite,  det var iallafall lite mer folk i samhällets utkanter som hade tatueringar.
Inte tjejer från MEDELKLASSEN...


Hemma...
När pudret är borta.
En så´n vill jag också ha nu ;)


Sambo hittade att snusstånd.
Provade ett snus som inte stinker hästpink lika mycket som det han har nu.
Dags och byta kanske???

 Countryband och 3 (?) modiga Linedansare.
Mat blev det ingen på marknaden, köerna var LÅNGA till varenda restaurang, kafé, matstånd.
Vi slank in på Konsum och köpte "Färdigmackor".
Snabbast,enklast, kö-fritt och så blev vi mätta.

När vi var färdiga med marknaden skulle vi bada.
Hoppade in i bilen och styrde kosan mot Smöjen och kalkbrottet.

 Påväg på en hopplös skogsväg.




Framme.
Inget bad dock, ett stort moln la sig PRECIS över brottet när vi var där...
Och försvann inte...
Förrens vi åkte därifrån...
Då ville jag vända tillbaka men sa inget, visste att sambo och son ville hem.
Suck...
Jaja, det blev en mysig familjedag på marknaden och en tatuerad son ;)
Sticka lugnt ;)



Kommentarer
Postat av: Liza

Snusstnånd?? NIRVANA!!! Fan jag skulle varit där! ;)

Kram!

2008-08-30 @ 18:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0