Snart slutsålt...

Nu är det snart SLUTSÅLT i lilla boden...
Förut ikväll var kusinerna och shoppade tre sjalar och en "Fillifjonk" ( halsdekoration )...
NU gapar det VERKLIGEN tomt på hyllorna...
Jobba, jobba, jobba...

Har hört nyheterna idag.
Om mitt "jobb", Personlig Assistans.
Lagen om Lss.
Nu ska jag höja min kompetens, jag ska läsa upp mig till USKA.
Medans jag ännu har jobb.
Jobba och plugga.
Ska det sparas så mycket pengar som dom säger kommer det gå åt "pipsvängen" för dom som har personlig assistans.
Inte mycket kommer att godkännas och timmar kommer ryka för Brukarna...
Usch, jag skulle kunna skriva massor om detta ämne men då skulle jag bryta min tysnadsplikt och det kan jag ju inte göra...
Jag lider med alla som har Assistans och hoppas att det inte går käpprätt  åt helvete för dom...
Vi som jobbar klarar oss alltid men dom som är beroende av oss och "statens välvilja" är det värre för...

Idag har det varit en mellan-dag på något sätt.
Det skulle bli sol, det blev det...
På södra gotland...
I stan hade vi sol fram till 12.30 ca, då bestämde jag och morsan att det var för långt att åka till Björkhaga.
Ifall det nu skulle molna igen totalt.
Det blev Själsö och jag pratade med sonens Bonus-mamma och dom skulle också dit.
Kanon, SON, sol, bad :)
När vi kom till Själsö var det SVINKALLT och molnen vällde in.
Vi höll ut i 30 minuter, sen var det varning för att någon hade fått hacka loss oss med en ishacka från Brassestolarna..
Skickade sms till Bonus-Mams att vi åkte hem igen.
Det blev inget mys med sonen på stranden :(
Morsan och jag gjorde lite ärenden istället.
När vi var hemma igen pratade jag med Nybyggarna, DOM HADE HAFT SOL HELA DAGEN!
Så orättvist...
Att vi inte åkte dit som vi hade planerat från början..
Ja,och där kom Hon-som-är-en-stressad-soldyrkare fram.
Den där NYA jag, Hon-som-är-såååå-befriad-från-solbadande försvann lika fort som Amen i kyrkan.
Hopplösa jag.
Men jag kan inte hjälpa att dom där sabla Larssonska släktens Sol-gener skriker så fort man klarar av att vara på stranden.

Just nu när jag sitter här och skriver så ser jag på en film,
"Notes on a scandal".
Den är verkligen otroligt bra, alltså blir det lite " Svammel-skrivning" för jag måste hänga med i handlingen.
Gud så bra den är!!!!
En riktig 10 poängare-film och JAG önskar jag såg ut som Cate Blanchett och hade EXAKT samma kläder som hon i min garderob.
SE DEN!!!!
Jag kanske återkommer senare....
Sticka lugnt.
P.s
Jag är tillbaka, med en snabbis...
Min moster kom idag med plommon i påsar som hon plockat i sin dotters trädgård.
Jag fick en, mamma en och Nybyggarna en..
Plommon kan ju vara lite förrädiskt om man säger så..
Färska är dom ju söta och goda och VÄLDIGT lätt att mumsa i sig FÖR MÅNGA...
Fastän man vet att man inte BORDE göra det.
Ja, ni vet säkert vad jag menar för det har ju liksom en LAXERANDE effekt...
Jag ställde in mina i kylen och tänkte: MAX 3-4 stycken...
Nu kan jag säga att jag har tappat räkningen för länge sedan.
FAAAAN också.
Varför?
Gissar att det är fler än jag som kommer få springa på TOA inatt... D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0