To do day..



Idag har jag haft en så´n där To do day...
Dvs "göra allt på en dag" dag.
Helt fel dag kan jag säga.
Strålande sol, stekande hett, 27 grader i solen och inte en vindpust..
Egentligen hade jag velat ligga på stranden och steka men jag kände att:
NEJ, jag gör allt jag behöver göra idag så är jag FRI från MÅSTEN 2 lediga dagar sen...
Dagen började med runda till Snäck och tillbaka, fy fan vad svettigt kan jag säga.
Inte blev det bättre av att byggarbetarna på Thottresorts satt och hade rast vid stranden när jag sprang (lunkade, joggade) förbi..
Kommentarena haglade kan jag säga:
Går trögt idag?
Seg i benen?
Det gick inte fort tjejen?
Vad gjorde du i natt då?
Då kom Fröken Bitch fram:
Jag hade det iallafall roligare än du hade med din date Mr Left....
Åtföljande Hö, hö, hö åt stackarn som kommenterade sist.
Vi ses imorgon, sa dom.
Fuck off, sa jag ( fast tyst för en gångs skull )
Fördelen med att dom tyckte att jag sprang som en snigel var att jag fick upp tempot lite.
För då blev jag sur och mer taggad ;)

Väl hemma så tog jag tag i städning och tvätt.
Och idag gick faktiskt städningen som en dans...
Det blev liksom ett träningspass ytterligare.
Jag satte på min ultimata Städskiva :)
Ibland när jag städar kör jag uteslutande hårdrock men då blir jag oftast på dåligt humör faktiskt.
Det kan jag inte riskera idag eftersom jag ska jobba kväll/natt och då vill jag vara på gott humör.
Alltså blev det "Motown/Disco skivan", den är en stämnings-städhöjare kan jag säga.
Hade en arbetskompis för några år sedan som fixade ihop den åt mig och brännde ner låtarna på cd.
Jag gick nämligen igenom min pappas Lp-skiva samling nere i källaren och kollade vilka favoriter jag hade som barn.
Det blev mycket soul kan jag säga OCH disco eftersom jag är en 70-talare ;)
Så min favo-städskiva innehåller bla:

In the midnight hour, Wilson Pickett
We are family, Sister Sledge
Sweet soul music, Arthur Conley
Respect, Aretha Franklin ( den gick på repeat ;)
Nutbush city, Ike Tina Turner
Proud Mary, samma
Your the first, my last... Barry White ( den gick oxå på repeat faktiskt )
Sex machine, James Brown
Sugar and spice, samma
Staying alive, Bee Gees ( bäst i världen av discodängor )
Disco inferno, The trammps
Dinga Linga Lena, Pugh
Så lite modernare som
Super duper love, Joss Stone
Crazy in love, Beyoncé
Snubben, Latin Kings ( otippat kanske men den är bra gung i )
Vingar, Micke Rickfors ( Jag vet, men den ÄR bra.. )
Cosmic Girl, Jamiroquai( så cool text och gung, älskar, älskar)
Omåomigen, Pelle almgren
Elvis Vs JXL
M.M  måste jag tillägga..

Alltså förstår ni då att jag har studsat fram som den värsta Ally McBeal när jag städat idag.
Bokstavligen alltså, jag har verkligen dansat och sjungit högt, med alla dörrar och fönster öppna.
Grannarna som hatar Terrorist-hundarna precis som oss kanske hatar mig också för mitt störande av friden ;)
Å andra sidan händer det typ i gång i ½ året att jag öser på så här så det är nog uthärdligt ;)
Avslutningen blev dock som sig bör...  Enter Sandman med Metallica.

Imorse noterade jag när jag satt och såg Morgon tv på 4:an att Backyard Babies spelade.
När programledarna gjorde "påan" så säger dom:
Håll för öronen nu...
Hade jag varit Backyard Babies hade inte jag spelat då utan packat ihop och gått..
Dom var bra för övrigt.
Så kan ju programledarna tycka vad dom vill..

När jag läste tidningen i morse såg jag världens coolaste namn.
Steady..
Tänk att heta Steady Vinkhumbo...
Kanske inte efternamnet då men Steady ( stadig ).
Det har hamnat på  min 6-i-topplista av namn jag skulle kunna ge mitt nästa barn. ( om vi ska ha nå´t förståss ;)
Undrar om hans föräldrar tyckte han sån Steady ut när han kom ut, alltså fick han heta det.
Coolt!
Nu har jag:
Silas
Steady
Sid
Hedda
Eira
Sinja
Himla mycket listor det blev idag.
Nu ska jag in i duschen och sen vidare till jobbet.
Imorgon hoppas jag på lika fint väder så jag kan åka till Playan.
Sticka lugnt lovely readers ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0