Tur man har vänner...

Härlig dag idag....
Ösregn och blåst, vart tog sommaren vägen?
En Toppen-grej är...
Att bara för att jag var sjuk mitt i semestern så har jag ju lite semesterdagar tillgodo :)
Jag skulle ha jobbat på lördag natt men nu blir det inte förrens nästa onsdag, jag hade tur att få in en vikarie till helgen.
Det brukar vara stört omöjligt med så kort varsel och dessutom till en helg.
Fast jag måste faktiskt erkänna att jag längtar lite till jobbet också.
Jag pratade med Chifen idag och hon sa att hon längtade efter mig och Snygg-Kaisa, nu hade vi varit borta tillräckligt länge.
Jag kan bara säga detsamma!
När jag sa att jag blev borta över helgen också blev hon lite besviken men sa att jag var väl värd att vara hemma några dagar extra.
Vi brudar hos Chifen har det bra, jättebra!

Så är det ju himla tur att man har vänner.
Inte bara är vänner bra att ha när man ska ha kul, stöd i svåra situationer, sällskap, middagsgäster, fika, prata av sig, skvallra, utflykta med, gråta ut hos,  osv..
Ja, ni vet, sån´t man har kompisar till...

Mina kompisar är inte bara det och mycket mer.

Dom håller ju nästan hela min Sjal-bizniz flytande också!!!
Hade det inte varit för mina vänner hade jag väl inte sålt så bra som jag gör.
Hade det inte varit för mina vänner som springer runt som vandrande reklampelare så hade deras bekanta inte upptäckt mig.
Jag älskar mina vänner på mer än ett sätt ;)
Dom köper till sig själva, dom ger bort i present, dom tar upp beställningar från andra.
Det är ju KANON!
Måste även tillägga att mina underbara släktingar också hjälper till att "stödja" verksamheten också.
Det börjar ju för tusan bli tomt i boden...

Idag kunde jag och sonen konstatera att en vecka har gått alldeles för fort.
Dags att åka till pappa igen, suck tycker jag då såklart.

Men jag måste bara skriva lite om min sons lillasyster som är snart 9 månader.
(Det är alltså pappas och Bonusmammas lilla goding)
Herregud ett sån´t litet charmtroll och vad hon älskar sin storebror!
När jag var och lämnade sonen hos Bonus-M så sitter lilla sötnosen på en filt och blir helt till sig av lycka när storebror kommer in.
Hon blev som en enda Yster-boll och ett enda stort leende och skratt.
Hon la sitt huvud emot hans och gnuggade pannan mot hans.
Ville upp i hans famn och började gråta när han lämnade filten.
När han då vände tillbaka var det som om SOLEN kom fram igen för henne.
Det var fatiskt rörande att se, jag blev helt "Muschi-Muschi". ( blöt i ögonvrån )
Hon är VERKLIGEN otroligt söt, jag önskar att jag kunde lägga in en bild på henne så skulle ni förstå.
Men det gör jag inte..
Tycker inte man ska visa barnens ansikten på bloggen om det inte är lite dolt eller maskerat.
Men hon är söt som godis kan jag säga.
Hon kommer bli en skönhet när hon blir stor.
Även jag fick ett glatt leende och EN VINK idag när jag gick.
Sonen säger att det är hans livs kärlek och det förstår jag, det syns och märks när han pratar om henne.
Det syns när hon ser honom :)
Sticka lugnt

Kommentarer
Postat av: Liza

Ja det är tur man har vänner....och jag är glad att du är en av mina! ;)

Kram!

2008-08-05 @ 12:43:08
Postat av: Bloggaren herself..

Ja du, det kan du skriva upp att jag är:)

Känner så djäkla mkt igen mig i dig ibland så det är nästan läskigt när jag ser sån´t du skriver och ´det lilla vi lyckats avhandla när vi setts..

Trots att vi liksom har problem just nu att "få till" det...

När jag kan, kan inte du och när du kunde nu senast kunde inte jag.

MEN det finns hopp, jag ringer dig om en inbjudan den 16:e aug till en "kräftis" hos kompisar till mig.

Fundera på det så länge, det blir barn i åldrarna fr 5-13.

Vi hörs. Kramis

2008-08-05 @ 21:26:49
Postat av: Liza

VI KOMMER! ;) Vi rings!

Kram!

2008-08-05 @ 22:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0