Socialt uttömd..

Igår, onsdags.


Grillkväll med "släkta" hos Nybyggarna.
Kusin Jenny, syster till Åsa hade tagit flyget ner från Oslo för att beskåda hus-kapet.



Grillat, mums...
Mats och Pål.




Jenny och Denny ;)




Så när vissa började ha lite tråkigt så fixades snabbt till en liten "golfbana", där det puttades vilt...

Idag känner jag att jag håller på att bli RIKTIGT socialt uttömd..
Min sociala kompetens håller på att sina och jag håller på att bli lite folkilsk..

Alltså jag behöver verkligen vara för mig själv!

Jag är ju en sån otroligt knäpp person ibland!!!! 
( Ha,ha, minst sagt.. Dom av er som inte känner mig och läser min blogg tycker säkert att jag är ett RIKIGT KOMPLICERAT ORGINAL ;)
...... Som älskar att vara social med andra människor, jag älskar fest, babbel, mingel, schlagerkvällar, middagar, you name it.....

Men som har en EREMIT inneboende och som kräver ensamhet för ATT ÖVERLEVA.
Det låter inte klokt men så är det faktiskt.
Jag är nog inte direkt ett bra SAMBO-ÄMNE egentligen..
Min Store Älskilng har mer än en gång bittert fått erfara vad det innebär att vara tillsammans med en EREMIT.
Det tog ett tag för honom att fatta vad det innebär att vara ihop med en SOCIAL-EREMIT!
Men han har förstått hur jag funkar, tillslut ;)

Det konstiga är att Min lille älskling är undantaget, för honom finns det alltid en Social-vilja från min sida..
Men det kan ju bero på att han bor varannan vecka och då VILL jag vara Social med honom för jag missar ju HELHETEN.
Alla andra får stå ut med att jag säger nej till umgänge periodvis och sambon får luncha med sina kollegor på stan periodvis och INTE KOMMA HEM OCH ÖVERRASKA när jag behöver ensamtid.
Jag blir galen innombords om jag inte får vara själv periodvis.
Jag blir arg, sur, otrevlig, snäppig och LÄTT kan bita huvudet av den som inkräktar på MIN ENSAMHET.
Nu har jag "hållit" igång min SOCIALA KOMPETENS så mycket att jag behöver gå i ide...
Jag skulle just nu vlija ha en EGEN PLANET faktiskt.
Så blir det ju lite extremt också på sommaren, ALLA kommer hit samtidigt.
Släkten som bor i olika delar av sverige och världen.
Vänner som bor på fastlandet och andra delar av världen.
OCH JAG VILL ju hinna träffa alla och umgås med alla...

Men jag hinner inte med MIN ENSAMHET.

Jag vet att jag har hela året på mig att vara osocial när jag vill men just nu vill jag bara fly till en koja i skogen.
Jag och min virkning.
Det blir snart, snart, snart...
Bara jag och Mrs Lonlyness igen.
Och jag lovar att detta är med största sannolikhet ett ämne jag kommer återkomma till... MYCKET.
Sen ska det väl tilläggas också, för dom som inte känner mig, jag är ENSAMBARN.
Inga syskon och har ALDRIG behövt konkurrera eller bli INVADERAD av syskon..
Lugn och ro var mitt motto som barn.
Och det bästa av allt är...
Jag har en kompis som är PRECIS, EXAKT likadan, så jag känner mig inte ensam i världen om att vara eller känna såhär :)

Idag har jag fått en liten "förmån" på Statoil...
Kanske man inte ska skriva såhär men jag fick låna en film GRATIS därinne.
Själv tyckte jag i och för sig att det var fan-i-mig-på-tiden...
Varför då undrar ni säkert....
Jo, det ska jag förklara.

Min sambo har bott här på ön i 4 år och HAN har FLER fördelar inne på Statiol-Söderväg  ÄN JAG...
Som har NÄRT och UNDERHÅLLT den verksamheten i NÄSTAN HELA MITT LIV.
Jag har handlat mitt GODIS + EN MASSA annat på den macken ända sedan den var en ESSO-mack på 70-talet.
Slå det ni om ni kan...
Men har jag fått några FÖRMÅNER för mitt trogna handlande??
Nixpix, men en inflyttad Skånepåg bara valsar in och får en MASSA GRATIS.
Typ Kaffe, filmer och gud vet vad mer....

Ja,ja, det där retade;) upp mig lite så jag lyckades göra bort mig i julas..
Eftersom jag berättade denna pinsamma historia för släkt igår kan jag lika bra dela med mig den här också.
Så ni VERKLIGEN får bekräftat på era misstankar om att jag nog inte är riktigt klok ( ha,ha )

Min sambo kom hem nästan varje dag innan jul från macken med en påse chokladkulor..
När han hade köpt tidningen, mjölk, cola..
Jag frågade väl nåt i stil med;  köper du en så´n påse varje dag eller???
Nä, jag får dem säger han då...
Mhm, tänkte jag...
Jag gick in, köpte mjölk, yogurt ibland, godis, nån frukt  osv.
Kom jag ut med någon påse chokladkulor GRATIS???
Nä, inte en enda..

Då ska ni veta kära läsare att jag är ÖKÄND inne på den där macken vad gäller GODIS-KÖP!!!
Jag har till och med blivit kallad för GOTLANDS STÖRSTA GODISGRIS av en i personalen!!!!
Jag får frågan varje GÅNG jag går in där; Jaha, godisdags??? med tillföljande Hö,hö...
Dom gör väl antagligen "Kors-i-taket" om jag nå´n gång går ut därifrån och INTE har köpt godis :(
Mycket ska man stå ut med...
Men fick jag någon choklad GRATIS trots mitt ÖKÄNDISSKAP bland personalen???
Nej, nej och åter NEJ!!!!
Då blev jag lite BITTER faktiskt...
Sambo valsar dag in och ut med sina förbaskade GRATIS chokaldkulor..

Så en dag, när jag var RIKTIGT BITTER på detta faktum slänger jag så typiskt ur mig när jag var inne och handlade GODIS på macken...
Ja, det är ju konstigt... Att JAG som handlar så mycket godis HÄR minsann inte får några såna där ( pekar )chokladkule-påsar  GRATIS....
( Ja, ni hör ju själva hur PINSAM och BITTER jag är och INTE HAR VETT att fatta det ;)

Hur kan det komma sig att Denny (sambo) får, SOM INTE ENS GILLAR GODIS LIKA MYCKET som jag, får sådana GRATIS varje dag???...
"Den butiksanställde" såg snopen och mycket förvånad ut men sa:
Nämen visst, här ta du EN du också...
Hrmf, ha, tänkte jag....
Fräckhet lönar sig...
Så fortsätter han:
Men du, alltså han hade ju INTE fått dom om INTE han hade köpt 1½ liters cola varje dag...
Det är en "drive" Coca Cola kör ihop med Lindht-choklad nu innan jul.
Köper du Colan FÅR du chokladen...
Vem tror ni kände sig dummare än dummast då?????

Ta-da: MOI....
Jag kvalificerade mig i och med detta till: Årets Idiot  2007!
Dumstruten på...

Men idag fick jag alltså ÄNTLIGEN en FRIVILLIG förmån inne på Statoil...
( jag tvingade alltså inte personalen under pistolhot )
Hyra en film GRATIS...
Yippie, efter 37 år....
Sticka lugnt ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0