Disneygran KLAR!

Julen é här...
Och granen är färdigklädd.
Dock var det inte sambo och son som gjorde det utan jag och sonen.
I en släng av ILSKA för att vädret är så PIS... Regnigt... så kunde jag inte ut och ta min autistiska runda idag.
Jag smet upp på vinden och hämtade ner julgransprydnaderna istället och så satte vi igång.
Lite terapiarbete istället för motion.
Går bra det med ;)
Resultat...


Taataaaaa ( fanfar )
Våran FINFINA röda, fluffiga GRAN...
Ska köpa mer kulor till nästa jul, på mellandagsrean iår.
Turkosa, lila och rosa ska jag investera i.
Sonen ställde sig dock och undrande  varför jag hade köpt en röd gran och inte en grön?
Grön hade varit snyggare.
Nä, det hade det inte!

Så kom Sonens kompis precis :
Vilken COOL gran ni har!!!
" Ja, visst har vi, sa jag...
I love you XX, du är min bästa kompis nu.. "


Så var jag nere och fotade mammas gran.
Hon har oxå plastgran men en traditionell GRÖN sådan.
( Boring ;)
Och så har inte min mamma samma FÖRKÄRLEK som jag till PYNT i granen.
Hon vill ha sin ENKEL och utan glitter.
Fin men lite tråkig, tycker moi.

Guitar Hero går för övrigt dygnet runt här nu nästan.

Igår var Syster-Yster här på eftermiddagsfika med barnen.
Vi åt Saffransscones med smör och jordgubbsylt, varm choklad med vispgrädde och kaffe.
Riktigt eftermiddagskalas blev det.
Så blir det ju dubbelmoral så det stänker om det...
När barnen inte kunde sluta äta så försökte vi stoppa lite och myndigt säga :
"Nä, nu räcker det, det blir kvällsmat sen oxå.

Så fort ungarna lämnat bordet satt vi själva och tryckte i oss lite till.
Så vi blev proppmätta och undrade om vi skulle fixa mat till BARA barnen.
Ja, så fint att man sätter gränser för barnen och sedan INTE FÖLJER dom själva!
Men det är kanske det som är en av FÖRDELARNA med att vara den VUXNA?

Så satt vi och diskuterade julaftonen.
Det blir nog riktigt kul.
Syster-Yster hade något nytt spel som hon köpt om 80-talet som hon tar med.
Vi har ju Buzz-musik här, Guitar Hero, Pictionary...
Och så höjdpunkten.
Syster-Ysters barn ska få Singstar.
Det blir nog mycket SÅNG på julaftonen ;)

Så till en liten sonen-kommentar.
Så bekväm man kan vara när man är 8½...
Han väntade på sin kompis som skulle komma.

" Vad är klockan, frågade han mig "?
Bakom mig, sa jag...
Du kan se själv..
" Näää, det kan jag inte.
Jag kan inte klockan, jag har inte lärt mig den riktigt ännu."
Kan du inte klockan som är 8½ år, skärpning, det kan du visst!
" Näää, det kan jag inte.
Det vet du väl att killar MOGNAR senare än tjejer och jag har inte lärt mig den ännu.."

Svar på tal alltså om varför han inte lärt sig klockan helt ännu...
Han är inte mogen nog för han är en kille.
Dålig URSÄKT säger jag.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0