Jag = en död sill.

Jag har jobbat.
Handlat nytt mineralpuder.
Handlat mat.
Hemma.
Myskläder på.
Mat.
Kaffe.
Blogga.
Soffa.
Sova.
Jag = en död sill.

Men jag är glad ändå.
Jag ser fram emot imorgon och umgås.
Jag ska nog ut på en fotorunda tidigt, tidigt,  imorgon med tror jag.

Så till sonen igår.
Han var inte så glad på mig för jag skulle gå och lägga mig tidigt.
Sambon var inte hemma så sonen var tvungen att lägga sig samtidigt som jag.
Valet stod mellan att se på film på sitt rum eller ligga och mysa och läsa med mig.

Han valde att ligga och mysa & läsa med mig.
Pijuh ;)
Iallafall.
Jag läste en bok som jag redan läst en gång för nå´t år sedan, "Marley"
Handlar om en hund.
Helt underbar, rolig och gråtig...
Köpte den till mamma i julklapp, men igår snodde jag den för jag ville när läsa den igen.
Iallafall igen...
Sonen hade med sig sin stora djurbok i sängen och låg och läste.
Och JORDGLOBEN.
Så han kunde se vart i världen djuren bor.

Så kom han in på VALAR.

" Mamma, när ska vi åka till Norge? "
Hm, det vet jag inte, vi får väl spara ihop lite pengar och åka dit.

"Mmm, för när vi åker till PÅL och Åsa, ( det är inte "Åsa och Pål" som han alltid sa förut... Sorry, Fairy Godmother ;)
då skulle jag vilja åka och titta på VALAR. "
Jaha, valar...
Ok.

" Ja, valar.
Val-safari eller nå´t.
För det finns ju valar i Norge.
 En massa valar ."
Joo, men kanske inte just där Åsa & Pål bor. ( Jag säger fortfarande Åsa & Pål ;)

"Nähä... "
Nej, då måste man nog åka långt upp i Norge för att se på valar.
Nordnorge kanske... ( ???? )
Åsa och Pål bor ju i en storstad, långt ner.
Ganska nära Göteborg, skulle man kunna säga...

" Jaha, ja, men jag vill se på valar om vi åker till Norge iallafall...
Åker jag till ett land där det finns valar, då VILL JAG SE VALAR! "
Mhm, vi får väl se...

Det lär ju inte bli en billig resa isåfall.
Dags att börja spara.
Nu ska jag sätta mig i soffan och softa.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Valsafari hade varit riktigt coolt =)

2008-12-30 @ 21:49:40
Postat av: Bloggaren Herself.

Jo, om det är en stor båt, snälla valar och ingen storm på sjön så kan det ju vara spännade ;)

2008-12-31 @ 10:16:21
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0