Julafton!

Så var det över...
Jisses.
Vilken fest det blev!
Så kul vi hade igår!!!!

Lite bilder..

Folket kom.
Minglade.
Vi var 17 st om jag inte räknade fel.
Julbordet dukades upp.


Moster med Partykameran i högsta hugg.
Man måste ju bara ta en "Äta-mat-bild " och sätta i albumet.
Ingen fest utan matbilder i Corelone-släkten ;)
Behöver väl inte nämna att morsan OXÅ passade på.


Ännu mer fototajm.
Barnen poserar och alla försöker få ett KODAK MOMENT...


Så till en höjdpunkt på kvällen.
Kusinens fru hade köpt MARMELADKULOR!!!
Jag ÄLSKAR dom här gröna marmeladkulorna.
Mormors partygodis när hon hade gäster förr i tiden.
Har inte ätit dom på SEXTON ÅR minst.


Igår åt jag...


Och efter all julmat och lite godis.
Vem kom inte då, om inte TOMTEN!!!!


Kidsen sprang ut och kollade Mr.Tomte.


Ho, ho, ho...
God Jul i stugan!


Så lämnade Tomten säcken.


Dansade en dans.




Kramade barnen.
Och gick vidare till nästa hus...


Så blev det paketutdelning och ALLA verkade vara nöjda med sina julklappar.


Mamma verkade vara EXTRA nöjd & glad...


Så blev det fika och GODIS.
Godis, godis, godis.
Vi hade julkola, tryffel, marsipanlängd, marmeladkulor, karamellkungen, choklad, chokald och åter chokald.
Moster högg så klart tag i den STÖRSTA chokladkartongen och tog först av alla ;)


Sen blev det speltajm.
Mamma verkar inte få killarna att förstå vad hon ritar...
Men hallå...


Hm, vad ritar han???


Kan det vara KAIRO?
Gravstenar?
Välta gravstenar?
Lie De Parade?
Nä, va faaaan!


Åsso kom jag med på bild.


Åsso blev det ÄNNU mera mat...
Lite påfyllnad så magarna blev ännu stinnare.
Jag fattar inte att man orkar.
Men det gör man tydligen ;)
Sen spelade vi ÄNNU mera spel och hade VERKLIGEN, verkligen, en otroligt rolig julafton.

FÖR MÄTTA och väldigt belåtna gick släkten vid 24-snåret.
Vi ryddade och fixade iordning och kom i säng... mkt sent...
Nu ska vi iväg på Juldagsfika.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilken härlig jul ni har haft. kramisar från mig

2008-12-26 @ 17:27:58
Postat av: Bloggaren Herself.

Ja... Vi har haft en SKITBRA julhelg :)

Kramis...

2008-12-27 @ 18:27:22
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0