Pepparkaksbak.



Men vi börjar med lite OST...
Jag har idag införskaffat ett kaffe... Ja vad 17 heter det???
Kaffe-droppare???
Alltså plastgrejen som man har filtret i.

Iallafall har jag köpt en så´n idag på ÖB för några kronor.
BRA INVESTERING...
Jag kan ju inte äta smör på mackorna längre.
Eller ett smör som funkar är " Lätta yogurt "  inte gott, men det funkar att äta lite av.
Nu ska jag göra egen bredbar ost av gräddfil.
UTAN SALT...
Som jag kan ha på mina mackor :)

Nöden är uppfinningarnas moder...
...
Som min mormor alltid brukade säga.

Så hämtade jag sonen på skolan.
Dom väntade PROTESTERNA uteblev idag.
Så oväntat.
Han blev GLAD ( hör och häpna ) när jag kom och sa :
Ska vi hem och baka pepparkakor nu ?
Jepp, det skulle vi :)



Vi körde igång på direkten när vi kom hem.
På med mysbrallor and GO!



Här tar sonen i " För Kung & Fosterland " .
Gäller att få skarpa kanter med formarna.
Tryck bara inte ända ner genom golvet till Mormor, älskling ;)



Älg, stjärna, klocka, spöke och elefant.





Så var det dags för dekorering...
Sprits redo...



Tataaaaa... ( En fanfar skulle det där föreställa )
Herregud VILKA MÄSTERVERK...
Med dom här tjusiga pepparkakorna vil jag och Joar rikta oss till TOVE och säga :

Släng dig i väggen sötnos !
Det här kallar VI dekorering.
Dina pepparkakshus är inte ens i NÄRHETEN!!!
På skoj alltså.
Dina pepparkakshus är som en Lambougini och våra alster är väl snarare...
Fiat eller en Drabant i jämnförelse???
Men goda var dom iallafall ;)

Idag var jag och lunchade på Borgen med Syster-Yster.
Vi fick sällskap av vår morbror som dök upp på lunchrast oxå.
Så fick jag en lättnadens suck över att det är fler som har BESVÄRLIGA barn.
På exakt samma tema som sonen.
Skönt att slippa känna sig ENSAM om att trollen bytt ut ens barn och lämnat en TROLLUNGE istället ;)

IKVÄLL...
Gissa vad det är då???
BRANDIS dags !
Hurra ;()
Jag gissar att jag kommer ÅTERKOMMA med MASSOR att skriva om senare.
So for now :
Sticka lugnt !!!

Kommentarer
Postat av: Tove

I have a confession. Egentligen är jag inte jättekär i vanliga pepparkakor att äta men era ser SJUKT goda ut med strösslet å så! Så era kan också få plats i Lamborghini-garaget! :D Hälsa Joar det!! Kramkram

2008-12-04 @ 20:01:30
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself.

I Will...

Och enligt BAGAREN själv, när han smakade på Strössel-Pepparkakorna så lät det :

Mmmmmm, va goda ;)

Han var nöjd själv alltså.

Kramis

2008-12-04 @ 23:04:48
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0