Saffarnsscones...

Idag har jag bakat.
Lite JUL-TOUCH på mina frukostscones...
Saffran och russin i...



Ja...
Jag ÄR MEDVETEN om att dom där sconsen ser VÄLDIGT oaptitliga ut.
Som 4 små SPYOR efter en väldigt blöt fest MEN dom ska se ut så där.

Jag gör alltid mina scones platta och med EXTRA mycket smör i.
Då blir dom liksom KRISPGA och FRASIGA istället och blir lite som SMÖRDEGSKAKOR i smaken istället.
YUMMIE...
Dom både smälter i munnen och är krispiga.
I LIKE :)
Dessa gjorde jag på osaltat smör och hade i lite socker istället för salt och så i med saffran och russin.
Det blev RUSKIGT gott...
Så hade jag på min egenhändiga färskost med VANILJ, apelsin och kanel i.
MERRY CHRISTMAS ;)



Hämtat ut nytt garn.
Vilken färg...
Jag blev bländad själv, URTJUSIGT!!!

Så läste jag tidningen...
Måste citera, för det var så himla roligt skrivet :

" Nu har vi sett två av de stora bedömningssporterna i tv.
Let´s Dance och Stjärnor på Is.
Nästa säsong vill vi ha en tredje : 10 kändisar som gör upp i BACKHOPPNING... "

Jaaaaa, vilken himla KUL idé ;)

Året därpå kan dom väl köra RIKTIGA GLADIATORSPEL.

Ta in Magnus Samuelsson ( Världens starkaste man )  i huvudrollen som MOTSTÅND/Gladiator och låt en massa SKUMMA, BRÅKIGA eller DÖMDA kändisar tävla i en riktig Gladiatorarena och få försöka vinna sin frihet...

Typ Liam Norberg, Sanna Bråding, Kikki Danielsson, MIcke Persbrant, Ola Rapace, Örjan Ramberg, Lina Pernhed, Papa Dee, Tito Beltram, Tommy Körberg, Timbuktu, Ken, Carola, BARA FÖR ATT NÄMNA NÅGRA...

Dom får sitta i rikitga fängelsehålor och plockas ut en efter en och PRÖVA lyckan mot frihet.
Med RIKTIGA  svärd och släggor, spjut och spikklubbor får dom slåss mot Magnus och en massa lejon och tigrar.
Må bäste skumma kändis VINNA.
Hade ju varit KANONKUL!!!
Eller?
Beror ju på vem som vinner förstås.
Kanske Ola Rapace skulle kunna vinna och belöningen för honom skulle kunna vara en AVGIFTNING på närmaste Drogklinik.
Tito däremot får GÄRNA DÖ i första programmet.
Ja, BARA ett uppslag alltså Tv 4...
Ifall ni skulle ha slut på Idéer.
SJÄLV har jag massor, det är BARA att ringa ;)

Så läste jag LOKALA blaskan.
Där stod det i en så´n där liten notis att läsa idag:
 " En 54-årig man från Hemse försvann från ett ÄLDREBOENDE strax efter midnatt natten mot måndagen , återfanns.... "
Vad i hela...
54-åring på ett ÄLDREBOENDE ????
Shit...
Det var inte dåligt...
Min mamma är 68 och bor FORTFARANDE hemma...
Lucky her, säger jag bara.
DÄR undrar jag VERKLIGEN vad som ligger bakom att en man på 54 år REDAN bor på ett ÄLDREBOENDE...
Alzheimer eller hårt Supande som leder till tidig demens???
54...
Själv sitter jag väl där vid 45 om jag har otur..

För övrigt blir man ju ALLVARLIGT skrämd av alla VARSEL och uppsägningar som är runt om i sverige just nu.
Ont i magen får jag, fastän jag inte är drabbad själv än gång.
Vart ska alla arbetslösa ta vägen?
Var finns jobben?
Typ INGENSTANS längre...

Hur blir det med regeringens SVÅNGREM för dom som är/blir arbetslösa?
Dom i ALLIANSEN hade ju STORSLAGNA planer för att TVINGA ut arbetslösa till NYA JOBB.
DET FINNS JOBB , bara man VILL...
Jo, tjena...
Om det var svårt på arbetsmarknaden förut var det INGENTING mot vad det blir NU, den saken är klar!!!
Jag skulle vilja se vart ALLIANSEN kan TROLLA fram DOM NYA JOBBEN i dagens läge eller om fem år.
Jag skulle vilja säga GOD NATT till det faktiskt.

Som sambon sa :
" Varslar dom och säger upp folk inom industrierna är det kört sen.
När det blir bättre tider har "industin"redan flyttat UTOMLANDS och har mycket billigare arbetskraft. "
Tror jag med...

Jag spår faktiskt en MYCKET mörk framtid för dom som inte har jobb.
VAD SKA DOM LEVA AV när arbetslöshetskassan tar slut snabbt, inga jobb finns och socialen vägrar betala ut pengar och du står där med ett nyinköpt hus???
Vad ska man satsa på att plugga till?
Själv ska jag hålla fast vid MITT jobb och hoppas på det bästa framöver.
Fy fan...
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0