S.O.S ( nej så ) PINSAMT!!!!!!

Nej dra åt pipsvängen....
Idag var det så PINSAMT på BRANDIS-stationen att vi höll på att DÖ här hemma i soffan.

Först var jag helt UPPRÖRD över att det bara är ETT program kvar nästa vecka.
Sen OÄNDLIGT tacksam för BRANDISARNAS skull.
Alltså har dom kvar sina jobb efter den här serien DÅ blir jag FÖRVÅNAD...
Deras chef måste sitta och vrida sig av VÅNDA..
Shit alltså...

Det började med en liten brand i ett skjul.
När Brandisarna från Stan kommit ut till Valleviken hade Frivilliga Brandmännen redan släckt branden.
Brandmästare Adrian berömde och stod i...

Så intervjuades en boende med stockholmsdialekt...
Han pratade om att det där skjulet var ett ställe där ungdomar i " alla tider " hållit till.
" Och då blir det ju alltid en massa HEJKON BACON... "
Jaha...
Ja ungdomar, sluta hålla på med " en massa HEJKON BACON " säger jag bara...

Så frågar reportern Stockholmsgubben :
Tycker du att Brandmännen var snabbt på plats?
Gubben svarar :
Jaaaa, förvånande snabbt...
Det är BARA ATT TUTTA PÅ, för dom kommer FÖRVÅNANDE snabbt!!!!

Eeeh, bara att " Tutta på "????
Bra UPPMANING där Stockholmsgubben.
Verkligen.
Tänk om nå´n BARA TUTTAR PÅ och dom kommer FÖRVÅNANDE SENT DÅ ?
Kan ju vara så att Brandisarna är upptagna av att ÄTA, vem vet...

Så var det fullt upp på stationen igen...
Idag var det inte DAGISBARN som kom på besök utan ETT DAMFOTBOLLSLAG som fick leka med Brandmästar Adrian /Helhets-Smurf  &  Rädda-utedass-Smurfen/Julle.
Alltså HALLÅ...
Leka med BRUDAR kan ni väl åtminstone göra på eran FRITID???
Bizzy, bizzy på stationen som sagt...

Så blir det PAUS och det visas lite klipp.
Man får se VÄRSTA BRANDSCENEN...
Åh, äntligen lite ACTION i serien.
Nu brinner det ju VERKLIGEN...
Så är reklamen slut och det visar sig att det var FOTBOLLSTJEJERNA som ska släcka den ACTION-elden på sin " Hopp&Lek dag " i en container.
SUCK...

Så kommer Firar-Smurf / Uffe till Brandisarna med frugan och visar upp lilla bebisen.
Killarna verkar MÅTTLIGT roade av lilla bebban...
Och Firar-Smurf babblar på som en SANN NYBLIVEN PAPPA /Tokstolle om UPPLEVELSEN att bli far.
Dom andra gäspade i smyg...

Så är det regnig dag.
Speakern maler på :
" Idag är det regn, men det är ingen garanti för att det blir en lugn dag på stationen. "

SKOJAR´U ELLER?
Det är väl alltid LUGNA dagar hos BRANDISARNA.
Och när det REGNAR...
DÅ slutar VÄRLDEN att SNURRA, det vet du väl???
Man kan inte göra NÅGONTING om det regnar.
Så det så.

Men tror ni inte att larmet går iallafall när dom som bäst sitter inne i MYSRUMMET och fikar.
Brand i en SOPCONTAINER...
Halleleluja!!!
Brandmästar-Henke styr upp och FARAN ÄR ÖVER för den här gången.

Så blir det STEGÖVNING...
Ännu en av dessa program-utfyllnads-övningar.
" Kolla, kolla, vi GÖR verkligen något på vår arbetstid. "
Dom måste ju varit helt slut efter den här sommaren som dom har varit tvungna att hålla på och ÖVA och ÖVA inför Tv-kamerorna.
Annars gissar jag på att det inte är SÅ MYCKET ACTION på Brandis-plejset om inte TV varit där ;)

Jag vet nog INGA BRANDMÄN som är så VÄL FÖRBEREDA och VÄLÖVADE som våra Smurfar.
Som ALDRIG får sätta det i praktiken så värst ofta...

Iallafall, stegövning och Snygg-Smurf/ Hjalle hade gjort en tävling av övningen.
BELÖNINGEN var som vanligt MAT...
Eller glass i det här fallet.
Brandmästar Henke gastade på FLERA gånger, högt och tydligt att han ville ha : Pecannöt och kolaglass.
Japp, VI HÖRDE Henke...
Slutet på övningen blev såklart : GLASSFROSSA och fika.
MUMS killar.

Så kom Blottar-Smurf/ Sivert i blickfånget...
Inget ovanligt här inte.
Han stajlade och satte ihop en grill på 7½ minuter blankt.
BRA Blottar-Smurf!!!
När han höll på så SVAMLADE han så klart om MAT.
Och POTATISSALLAD kom med på ett hörn också.
Och att Martin Timell kunde slänga sig i väggen.
Du MED Sivert...
Släng dig i väggen du med ;)

Så frågar reportern :
Är det viktigt med en grill på en brandstation?
HERREGUD...
Är du dum i huvudet reportern????
Våra Brandisar skulle DÖ om dom inte hade en GRILL fattar du VÄL????
Dom skulle DÖ...

Så blir det ett litet larm igen.
Killarna fick dra till Isola Bella för det regnade som tusan och vattnet forsade in från restaurangens gård in i matsalen.
Så sa Henke :
" Ja, vi pumpar nu ut vattnet från gården ut direkt på gatan så det inte kommer in nå´t i restaurangen.
Nästa steg blir att ta reda på VARFÖR det samlas vatten på gården.. "
Duh...
Henke.
Utan att ens varit där, så kan jag säga :
Skyfall = att stans avloppsbrunnar blev översvämmade på ett KICK och då kommer allt vatten upp fortare än man hinner blinka.
Dvs översvämning...
Har sett det JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE många gånger faktiskt...
Men UNDERSÖK du och var lite FUNDERSAM.

Så kom ytterligare ett " LITET LARM, LITET LARM "

Sambon sa spydigt :
Jaha, ska dom rädda ett UTEDASS nu igen... ?
Nä, BÄTTRE upp älskling.
Den här gången brann det i ett litet TORRT TRÄD.
Men inte nog med det...

Den här gången RÄDDADE DOM EN HEL MYRSTACK!!!!!

FY FAN vilka HJÄLTAR!!!!
Wow...
Jag är verkligen STUM av BEUNDRAN och HÄNFÖRD av deras HJÄLTEMOD!
Dom räddar inte bara SOPOR utan katter, hundar OCH MYROR.
Det är helt ( fanatiskt ) FANTASTISKT!
I LOVE U BRANDISAR!!!

Sambon BRÖLADE i soffan brevid:
Amen va faaaan...

Jag skulle bara vilja tillägga killar, att när jag var liten och vi flyttade ut på landet på vårarna så brukade min pappa faktiskt ELDA upp våra myrstackar som vi hade på tomten..
Han gillade INTE  myror lika mycket som ni.
Tack och lov.
Tur man inte är gift med en BRANDIS säger jag.
Då hade jag väl inte ens fått DÖDA några SPINDLAR heller.

Jag kan höra min INBILLADE Brandis-man :

Neeej älskling, vad gööööör du?
Du MÖRDADE en spindel, du kan hamna i FÄNGELSE för det där...
Alla människor och djur har lika värde.
Alla djur har rätt att få leva.
Nu kommer jag inte kunna sova på HELA NATTEN för att du dödade den där spindeln...
Och vi som HAR ÖVNING imorgon och sen ska vi GRILLA och äta paj på det.
Hela min DAG ÄR FÖRSTÖRD...
JAG TAR UT SKILSMÄSSA NU!!!

Oj, vad jag svävade ut där då i fantasin...

Så kommenterar sambon igen :
( Han var VERKLIGEN på HUGGET ikväll ;)

Alla kommer vilja söka jobb här nästa sommar och SOMMARJOBBA på Brandstationen.
Det är ju RENA RAMA SEMESTERN fastän dom jobbar...
Bra observerat där älskling...
Tror jag med.

Så säger speakern :
" Så blir det kväll och ( Snygg-Smurf )  Hjalle ser fram emot en LUGN kväll.
Det är BATMAN på tv..."
Oj BATMAN...
Då hoppas jag verkligen inte att du BLIR STÖRD av något LARM på din ARBETSTID om du ska sitta och se BATMAN...

Aj, aj, aj...
MYROR, elda inte i ÖPPNA SPISEN och STÄLL TILL med något nu för Snygg-Smurf vill se BATMAN.
Börjar det brinna i stacken är det inte säkert att han rycker ut och släcker för det ÄR BATMAN på tv...
Så går larmet...
" LITET LARM, LITET LARM "
Djädrans myror...
Nä, det var visst på en Minigolfbana den här gången.
Släck, släck.
Kolla snabbt och FORT TILLBAKA till Tv-soffan.
Snopet Snyggis, filmen var slut..

Så avslutas hela djävla ( ursäkta alla svärord, men jag finner verkligen inga andra ord för tillfället ) programmet av en ÖVNING igen.
Sambon stönade och jag sa : Men herregud, nu får dom väl ändå ge sig.
Och övning då.
Övning, UNDERCOVER skulle jag vilja säga.
Iväg till Flundreviken och övade med någon " NY UTRUSTNING " men FÖRVÅNANDE nog hade dom ju med sig badbrallor och handduk.
Och så kunde dom passa på att ta sig ett svalkande dopp efter övningen och ICKE ATT FÖRGLÖMMA :
FIKA som PRICKEN ÖVER i:et PÅ DET....
EN helt vanlig BRANDISDAG...

Sambon replikerade:
Men för fan..
Dom tränar ju inte FÖR ÖVNING..
Dom tränar för att bli av med ALLT DOM TRYCKER i sig om dagarna!!!

Bra igen där älskilng...
Du är en FANTASTIKT bra BISITTARE :)
I love u.

Ja, vad ska man säga.
Jag får nog inte fram EN ENDA BOKSTAV till..
Jo...
Jag noterade att i början av programmet så sa speakern att :
Nu är det slutet på säsongen och det har blivit augusti..
Så när dom hade de sista scenerna från badet/ övningen hör man Sivert säga :
Ja, killar, JUNI och 28 grader varmt...
Lite fel ihopklippt där Kanal 5...
Sticka lugnt ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0