Städ & Mini Rebell.

Idag har jag julstädat :)
Med tanke på all släkt som kommer hit i jul så var det väl bäst att ta tag i detta...
19 personer är vi, so far.
Har inte hört något från NORGE-flanken ännu men :
Ni är VÄLKOMNA, här blir det PARTY ;)
Hör av er!!!

Det blir KUL som tusan.
Jag måste dock försöka uppmuntra " släkta " att ta med lite roliga sällskapsspel.
Dom jag har börjar bli lite för " OUT of DATE  " så en uppmaning :
TA MED ROLIGA SPEL!
Jag ringer nog oxå för säkerhetsskull.


Så jag har städat och FINPUTSAT mormors " Fjugesta-skåp " så det GLÄNSER.
Gläns, gläns...


Jag har även städat bokhyllor och putsat glaset på bokhyllorna.
Dom var så ruskigt dammiga o hemska
Ville helst, gärna, inte chansa...
Ifall det blir SOL på julaftonen för dammet skulle synas på studs och jag skulle skämmas ;)

Det är säkert NÅGON Familjemedlem som läser bloggen som kommer på julaftonen och då kan ni ju GÄRNA nämna att bokhyllorna ser FRÄSCHA ut ;)
Så tog jag badrummet och skurade rejält också.
Och hela resten av lägenheten.

Nu är det bara Röda Julgranen som ska ner från vinden och julpyntas, putsa av lite fönster så kan julgästerna komma.
I´m READY ;)


Så höll jag på där som bäst och städade som sagt...
Kom till sonens rum och till hans dörr.
Såg en massa SMUTSIGA fingeravtryck och tänke att dom måste jag skura bort.
Skura, skura och vad ser jag???
Jo, sonen har ju tjatat i tid och otid om att han hela tiden vill klistra upp en massa klistermärken på väggarna...
Jag motar " OLLE I GRIND " och säger :
Kommer inte på fråga att klistra upp en massa klistermärken på väggarna och FÖRSTÖRA tapeterna!!!!
( Jag har ju skrivit om detta förut... )
Så skurar jag och...
I O:et i hans namn i bokstäverna som sitter på dörren har sonen ÅTERIGEN trotsat sin morsa...

DET SITTER EN GUBBE UPPKLISTRAD!!!!!

En liten MIni-Rebell handling.
Början på en LIGIST-karriär...
Jag hör mig själv stå och FÖRMANA sonen :
" Nej älskling, du får inte klistra upp klistermärken eller teckningar direkt på väggen, limmet förstör tapeten... "
I hans öron är det väl :
" bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla... "
Så tänker han :
HA, ha, jag gör det ÄNDÅ!!!!!!
Jag REVOLTERAR, jag klistrar på ett ställe HON ALDRIG märker det på !!!!!
Trodde han ja...
Men jag gör ingen AFFÄR av det, den här gången.
Kommer det på tapeten vid NÄSTA försök, DÅ blir det liv i luckan kan jag lova ;)

Så fick jag ett MAIL igen.
Från min HEMLIGE läsare.
Av detta mail kan jag iallafall konstatera att HAN känner INTE mig...
Han undrade vad min " Djävulsfadäs " var för något...
Hade personen i fråga kännt mig så hade han VETAT vad " Djävulsfadäsen " var för något.
Det var ju liksom lite ÅNGESTFYLLT och jobbigt...

Käre läsare...
Djävulsfadäsen var när jag väldigt hastigt blev så himla sugen på att skaffa mig en ny tatuering för 2 ½ år sedan.
Har två tatueringar sen förut.
Så gjorde min sexige sambo sin första och jag bara SÅDÄR, hastigt och oplanerat bestämde mig för att göra en jag oxå.
En liten DJÄVUL.
Hur söt som helst.
På min underarm.
MEN...
Tatueraren MISSLYCKADES totalt och tatueringen blev HEMSK.
Jag har ju dessutom inte VÄRLDENS STÖRSTA armar så platsen att göra något ÖVER djävulen var begränsad.
Minst sagt.
Nu kommer en suddig bild.


Tillslut hittade jag ett mönster som täckte Djävulen.
Men då var jag tvungen att vänta X antal månader för att inte "mata" huden med för mycket färg.
Då hade nämnligen den nya tatueringen blivit bubblig.
Slutet gott, allting gott.
TACK och LOV...
Och lejonet passar mig bättre eftersom jag är född i lejonets tecken.
Men ÅNGEST, TRAUMA och tårar innan armen var räddad ;)
Voilá...
Nu har du koll på Djävulsfadäsen oxå.

Så till igår.
Sambon och jag gick in i en NY umgängesfas vad gäller :
" TItta på video i sovrummet tillsammans..."
Vi skulle se på Batman, den senaste.
FÖRR i TIDEN så brukade vi alltid ligga, huvud mot huvud.
DET funkar inte längre.
JAG SER nämnligen ingenting längre.
Sambons MAGE är liksom i vägen.
Den reser sig som en mycket runt Kilimanjaro framför min tv-bild och jag ser inte vad som finns i nedre delen av tv´n..
Jag får nu alltså ligga på sambons bröstkorg/början på magen om jag ska se något.
Hm...
Sambon är något RUND just nu skulle man kunna säga.
Men då finns det ju MER ATT ÄLSKA ;()
Hurra. ( fniss )
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0