Sur på sambon.

Hann inte med förut att skriva att jag blev förbannad på sambon idag.
Som sitter och SNACKAR SKIT och hittar på..
Sitter och påstår idag att jag sitter MYCKET vid datorn...
URSÄKTA...
Jag blev skitarg och är FORTFARANDE.

Varför skulle jag då bli sur över det?
Jo, för jag tycker faktiskt att datorer är ett OTYG på sätt och vis.
Det skapar ett behov som egentligen inte behövs.
Det skapar ett beroende för VISSA som inte är bra.

Missförstå mig rätt nu, datorn är bra också.
Absolut!
Men datorn ÄR INTE MITT FAVORIT-objekt.

Jag sitter mycket vid datorn???????
Eeeeh, skulle FAN inte tro det.

Påstod att jag igår satt FYRA TIMMAR vid datorn och skrev...
Eeeeh skulle inte tro det.

Jag tillbringade FYRTIOFEM minuter om ens det igårkvälls med att skriva på bloggen.
Och skickade ett mail till en kompis med bilder.

Men då ska ni veta att i dom 45 minutrarna sprang jag TILL och FRÅN och plockade undan tvätt, satte in tvätt, åt, fixade i köket M.M...
Inte direkt så att jag satt på ARSLET hela tiden.
Jag gick dessutom in och såg en FILM, "Glasdjävulen" när jag var färdig.
Eftersom sambon låg i sovrummet och inte rörde sig utanför sovrummet så undrar jag vad han bygger DEN TEORIN på.
Han såg mig dessutom springa in och ut med tvätt och grejor och sedan hämta Tv-kortet.
????
4 timmar...
Tjena...
Och att jag skulle SITTA mycket vid datorn ÖVERHUVUDTAGET skulle VERKLIGEN vara det DUMMASTE jag hört EVER!!!
Jag har ALLDELES för mycket MYROR i HÄCKEN för att fixa sitta framför en dator FÖR LÄNGE kan jag säga.
Det enda som kan få mig att sitta still i flera timmar är....
Ja, gissa...
Kan det vara virkningen och stickningen???
Då är jag fast och hypnotiserad, DET erkänner jag!


Jag skulle nog inte hinna med så himla mycket här hemma, träna, hålla på med hantverket och allt annat jag hinner med om jag satt så mycket som HAN vill få det till..
Skitsnack.
Jämnfört med honom som sitter TIMME UT OCH TIMME IN...
Jag har möjligtvis vissa gånger som jag fastnar framför datorn och då är det när jag hamnar i MÖNSTER-VÄRLDEN och GARN-VÄRLDEN.
DÅ kan jag erkänna att jag fastnar, men det sker YTTERST sällan.
Och skillnaden är att sitter jag framför datorn för länge får jag ont i mina ögon, ryggen och i häcken.
Jag fixar helt enkelt inte för mycket dator.

Så älskling...
Blanda inte ihop mig med DIG, är du snäll.
Och TÄNK EFTER innan du säger nåt sån´t för jag HATAR när folk LJUGER...
Nu har jag spytt av mig.
Nu ska jag sova för imorgon är det jobb.
Sticka lugnt från Stora MY...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0