Thomas Quick, mer spännande än en RYSARE...

Så har jag precis sett färdigt en SKITBRA dokumentär om Thomas Quick.
Den sk Seriemördaren.
Helt otroligt spännade att se svenskt rättsväsende med psykologer, förhörsledare, åklagare manipulera fram RÄTT bevisning för att fälla en LJUGANDE psykiskt sjuk man till fällande domar.
Ja, jag tror han är oskyldig.
Det här var mer spännande än en rysare.
Jag följer såklart den andra delen i en snårskog av erkännanden, bevis lagda i munnen på Quick, Åklagare Van Den Kwast, och Quicks återtag av erkännanden...

Det som känns tragiskt är att om han nu inte gjort alla dom här morden han erkännt och dömts för, VEM/VILKA har då gjort dom?
Mördaren i varje mord går fortfarande FRI...
Usch...

Såg nyheterna igår.
Det pratades om övergödningen och försurningar i världens hav.
Det största området I VÄRLDEN som har en HAVSBOTTEN HELT UTAN syre gissa var det finns....
Hm, ja...
ÖSTERSJÖN, låter det bekant???
Största området i VÄRLDEN med en havbotten helt utan syre, och det är vattnet runt vår lilla del av världen.

Jag vet inte, men jag fick en släng av DOMEDAGS-KÄNSLA och TJERNOBYL-SKRÄCK på nå´t vis.
Usch igen...

Så till nyheterna idag.
Rapport hade en stor nyhet idag om att färre fångar flyr från våra fängelser.
" Rekordfå fångar flyr från fängelserna ", sa nyhetsuppläsaren...
Skulle NÅGON vara FÖRVÅNAD över det???
Inte jag iallafall.

Fångarna/internerna är väl inte DUMMA heller!!!!!

Vad ska dom UT och göra i DAGENS LÄGE?
Dom har HUSRUM / TAK ÖVER HUVUDET, GOD MAT, GRATIS TRÄNING, GRATIS UTBILDNING ( om dom vill ) och JOBB!!!!!

Hur många UTANFÖR fängelsets murar har det i dagens läge?
Nä, det är dags att RÅNA EN BANK, SKATTEFIFFLA eller MÖRDA NÅGON.
Då har man SITT PÅ DET TORRA i framtiden.
Då behöver man inte oroa sig för sin framtida försörjning iallafall.
Jag skulle inte heller vilja FLY från något fängelse om jag satt inne ;)
I allafall inte på några år.
SENARE vet man ju aldrig.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0