Vilken toppen dag :)

Vilken himla TOPPENDAG vi har haft idag!
Besök och folk HELA dagen, JÄTTEMYSIGT och avslappnat ändå.

Sonen hade sin kompis här i flera timmar.
Så fick vi fikabesök vid fyra av Lovley Liza, och då blev det SAFFRANSSCONES ( suprise ) igen.
Toppat med kladdkakemuffins för KRÄSNARE gäster.

Sen var det lite "hänga-i-soffan-time", tills det fylldes på med flera folk.
Då blev det SPEL-kväll.

Det mest intressanta var faktiskt när delar av oss satt och åt mat.
Sambon gjorde ett HEMSKT INTRESSANT avslöjande...
Han satt och dividerade med sonen som påstod att Carbonarasåsen dom åt var för stark.
" Tycker du den är för stark, hur kunde du då äta köttfärssåsen som jag gjorde häromdagen?
Den var stark däremot..."
Så vände han sig till Lovely Liza och säger :

" Den brukar jag nämligen har TASK-krydda i.. "

Jag kände rätt spontant att jag är rätt glad att jag inte äter när sambon lagar mat...
Sa till sambon :
Låter som en intressant smak det där du...
Task-kryddan..
Yummie ;)
Tabasco eller Task, who cares????
Same, same ;)

Så var sonen på hugget igen.
Sambon försökte truga på Lovely lite mera spagetti.
Hon tog lite till...
Sambon trugade ännu mer...
Hon sa nej tack.
Sambon gav sig inte utan trugade ännu en gång och försökte lägga på lite till.
Lovely sa, neej det är bra...
Sonen kände att det var dags att sympatisera med Lovely så han sa :

" Jag vet hur det känns "...

Vi dog nästan av skratt...


Här spelas det Pictionary.

Så blev jag klar med en ny sjal idag också.
I tunnt, tunnt mohairgarn.
Bättre bild kommer imorgon.
Som vanligt ;)




Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0