Adam Tensta, Not so cool...

Ja, nu kan jag säga att jag förstår precis hur min mamma och pappa hade det när JAG växte upp....
Och då gäller det musik.
Vi kunde ha stora diskusions-slag vad gällde att jag spelade samma låt om och om och om igen.
På högsta volym.
Jag kan meddela att jag trodde ALDRIG att jag skulle bli lik mina föräldrar i det avseendet.
Aldrig hade jag väl kunna tänka mig att jag skulle kunna tröttna på en låt...
Som spelas om och om igen...
Men nu börjar jag som sagt förstå DERAS frustration...
Det där med högsta volymen är väl ok... Än så länge...
Men samma låt, igen och igen och igen.
Det är enerverande, irriterande och skitjobbigt!
Jag tyckte själv när Adam Tenstas låt : My cool började spelas på radion att den var bra.
Med betoningen på VAR BRA...
Nu hatar jag den faktiskt och det är min sons fel...
Det är faktiskt MÅNGA låtar jag HATAR nuförtiden eftersom dom "spelats sönder" av sonen.

Det känns som en väldigt TRÅKIG INSIKT att bli lik sin mor och far i detta ämne.

Min mamma och pappa hade iallafall fördelen att jag kunde hålla mig i gillestugan i källaren och dom behövde bara höra dunket i golvet typ...
Inbillar jag mig iallafall.
Men min son har ju inte världens största rum och kan inte göra sina sjyssta "moves" eller mima framför spegeln
om han inte är i vardagsrummet..
Jag får verkligen bita mig i tungan för att inte gnälla förrens låten rullar om för elfte gången.
Jag ruttnar redan efter andra gången men ber honom inte byta förrens elfte.
Då kommer det ett :
Älskling, snälla, byt låt..
Näääää, den här är bra.
Jamen du har spelat den såååå många gånger nu så det blir tjatigt.
Nääääää.

Så fortsätter det tills Mamma-Hitler kommer fram och PEKAR:
BYT låt eller GÅ IN på ditt rum och spela DÄR!!!!!
Då byter han låt och så spelas Chris Brown om och om igen...
Och så fortsätter det...

Så för tillfället..
Adam Tensta, du är säkert jättebra men i mina ÖRON är du just nu ...
Not so cool.....

Igår var det ett sån´t däringa "Min-son-och-jag-har-samma-intressen-moment"..
Project Runway var på tv.
Igår skulle dom sy kläder av sådant som dom kunde hitta i en godisaffär.
Jag satt och drägglade över deras fantasi och sonen också.
Han började kommentera och debattera ihop med mig.
Vi tyckte och tänkte med liv och lust och gissade rätt på vem som skulle åka ut.
Han ville OCKSÅ börja sy kläder.
Bli designer ;)

Så frågar han mig varför en del av killarna "pratade" lite tjejigt.
( med tanke på att dom pratar amerikanska blev jag imponerad av att han kunde uppfatta det )
Jag förklarade att det bara var en kille som var "hetro" bland dom tävlande designerkillarna..
Han är för övrigt insatt i det där med homo-hetro-bög-lesbisk.
Eftersom jag är en MODERN ;) och bra mamma som anser att det är INTE den sexuella läggningen man bedömmer en person för.
UTAN en persons BETEENDE!!!
Jag sa också att det är ganska ( med betoning på ganska) vanligt att killar som jobbar som designers, stylister m.m inom modebranschen är bögar..
Ok, tyckte han.
Då skall han bli designer men en HETROSEXUELL designer.
Ja, varför inte????
Sticka lugnt;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0