Lickershamn, i mitt hjärta :)

Idag har jag äntligen varit på stranden.
Och det var äntligen värt att kalla STRAND-DAG!
Hurra!
Det blev till och med bad och simning.
Premiär!
Alltså ni fattar inte hur glad jag är över det...

Lickers i mitt hjärta...
Stället som har allt.
Lagom med  folk.
Bara gotlänningar och få sommarboende.
Djupt vatten snabbt ( Hatar långrundt när man har barn som måste gå ut flera mil från stranden för att kunna simma och man måste gå med ifall dom hamnar under vattnet och inte tar sig upp! ).
Brygga att dyka ifrån.
Alltid rent vatten ( även vid algblommning).
Sandstrand för småttingar.
Massor med spigg som äldre barn kan "håva" in i hinkar.
Restaurang med takeaway kaffe och mackor.
RÖKT FISK ( Mums)
Men framför allt: Vackert!!!
Tycker jag då som är en Norr-gotlänning som gillar sten och barr ;)

Moster Bibsen har "ombytar-besvär" och tyckte jag var jobbig som lurpassade med kameran..


För när Storfiskaren talar om hur stora fiskar han får...
Det blev både spigg, räkor och en liten ål...


Ok, självutlämning igen...
Kolla in dom bruna benen OCH den KRITVITA magen...
Det ska det bli ändring på nu...
Herregud så GRÄSLIGT!!!


Premiärdoppet förevigat av Denny...
Jag gör V-tecknet och tjoade. Tanten på väg ner tittade lite avvaktande och jag förklarade att det var första gången jag badade för i år.
Hon förstod ;)


Joars lilla samling av firrar...

Nu är han tack och lov så stor att alla fiskar överlever detta "HINK-ÄVENTYR".
Nu fångas dom in försiktigt, är i hinken max en timme, släpps ut och jakten går vidare.
Annat var det förr...
Fiskar+ andra vattenlevande djur fångades in i en mini-hink, stod i solen, det klämdes och kändes, lyftes och fixades, många flöt på rygg efter bara några minuter i fågenskap.
Och när man sa att nu fick det räcka med fiskodling och det var dags att släppa ut dom i det fria...
Då brakade hela livet ihop för en nyfiken/ fiskmördar kille..
Dumma, dumma mamma!
Ja, tur att det är 2008 och Fiskmördaren har blivit en ansvarsfull fiskare...
Det blir med andra ord gott om fisk i Östersjön framöver...
Sticka lugnt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0