Ont i halsen.

Vaknade imorse och har ont i halsen eller rättare sagt svalget...
Nej, nej, nej...
Jag är inte svullen i halsmandlarna utan kanten bakom i svalget är superröd och öm.
Jag hoppas verkligen inte att detta blir något mer.
Känner mig iallafall inte febrig eller snorig så, peppar, peppar...

Idag ska vi iallafall gå på årets "RIP OF"!!!!
Diggiloo eller Diggibläääää som jag kallar det numera...
När jag har varit på musikevenemang tidigare med min son så har biljettkostnaden varit minimal för barn...
Som förra året t ex :
The Ark, Sahara Hotnights + n´ån mer ( kommer ej  ihåg ).
Biljett pris: 350 vuxen, barn under 14:  10 kr, alltså 360 kronor allt som allt.
Helt överkomligt för en normal " inkomstare"!!!!
Så fick min lille prins se tidigt i våras att Diggiloo kommer hit med alla sååå populära schlagersångerskor och sångare.
Såklart ville han gå.
Nanne Grönwall, Linda Bengtzing, Måns Zelmerlöw, Molly Sandén, Lotta Engberg m.m
Knappast mina idoler men Mums-Mums Zelmerlöw är ju fin att titta på iallafall ;)
Ok..
Jag pratar med en vän i telefonen och vi börjar prata Diggiloo och jag frågar om inte hon ska gå med oss med sin dotter.
Nä, det har jag inte råd med, säger hon..
Hon säger stt hennes syster precis köpt biljetter till sig och sin dotter och det gick på nämare 900 kr!!!!!!

Tilläggas skall är att jag inte ens kollat vad priserna är utan bara lovat sonen att vi ska gå.

Säger till min vän att jag måste kolla upp det där för det kan inte stämma, vi lägger på.
Blev lite nervös för det är inte kul att ha lovat något sedan lääääänge tillbaka och sen inte kunna gå pga av att man inte har råd.
Går in på nätet, kollar priserna...
Nä, rena rama RÅNET!!!!
Östergravar är indelat i sektioner och längst fram: Blå sektion,
Vuxen 535, barn 295 kr
Mellan sektion: Röd sektion;
Vuxen: 410, barn :295kr
Längst bak: Grön sektion, man kommer inte se ett skvatt...
Vuxen: 295, barn 0 kr.
Gult område (oxå längst bak): bara för barn upp till 14 år: 5kr...
Men då måste ditt barn stå där själv utan vuxet sällskap..
Vem tar ansvar för din 5 åring där och hur mycket ser dom? För att se på en stor skärm är ju lika med att se på Tv hemma, men utan hörselskador....

Insåg att jag inte skulle ha råd att gå på detta med min förväntansfulle son..
Skulle vi ha någelunda bra platser där han skulle kunna se måste vi ju iallafall sitta i röd sektion, dvs 705 kr...
Jag tog med mig datorn ner till mamma och moster ( dom skulle också med ).
Dom blev lika paffa som jag.
Jag ringde kusinen som skulle gå med sina barn och bjuda sin mamma.
Det blev diskusioner hitan och ditan.
För mig löste det sig så här:
Röd sektion.
Jag betalar min biljett, mamma och Denny delade på sonens.
Hade jag inte haft en snäll mamma och sambo hade hela konserten brunnit inne för vår del...

Av ren nyfikenhet gick jag sen in och kollade Lars Winnerbäcks priser till konserten dagen efter...
Då spelar: Lars Winnerbäck, Emil Jensen, Miss Li, Timo Reisinen + Cissi&Nour.
350 kr för en vuxen, 10 kr för barn upp till 14 år!!!!

Helt otroligt att det kan vara så´n skillnad.
Det som är verkligen är barnens favoriter skinnar ju både ensamstående föräldrar och barnfamiljer.
Ur-taskigt, skit dåligt osv...
Hade jag inte lovat min prins hade jag gladeligen BOJKOTTAT hela skiten!

Nu avvaktar jag resten av dagen och ser vad denna halsen tar vägen!
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0