Ooh la la...

Bredbandsbolaget ligger nere...
Ingen kontakt  på "min" dator, snällt nog får jag låna samboens dator.
I några minuter bara, så han kan spela spel eller nå´t.
Jag skyndar mig att skriva något litet.

Igår satt sonen framför datorn och spelar fria spel på Spela.se.
Jag kollade på en film.
Efter ett tag slutar han med krasch/boom/bang ljuden ( han hade hörlurar på sig )och jag hör:

Ooh la la... Ooh la la, osv

Jag tänkte, vad sjutton håller han på med???
Bara han inte kommit in på någon "olämplig vuxensida".
Går upp och ställer mig bedvid och ser att han har hittat en, typ, klippdocks sida.
Ni vet, man klär av och på tjejer olika outfits.
Han valde smycken, skor, överdel, underdel, smink, frisyr, hårfärg, rockinstrument m.m

Ooh la la...

Vad är det där för spel, frågar jag?
Yrkesväljande son: Det är inget vanligt spel så direkt...
Det är för att kolla om jag passar som STYLIST.
Jag: Jaha... Stylist.. Vet du vad det är för något ?
Yrkesväljande son: Jaaaa... En som fixar  kändisar och modeller och så´na som är på tv. Sminkar och klär på dem.
Jag: Ja, hur vet du det??
Yrkesväljande son: Jag har ju LÄST.....
Jag:  Såklart... Är det nå´t för dig då?
Yrkesväljande son: Näääää... Jag ska ju bli polis vet du väl....
Jag: ( i tanken  ) Tjena, om du blir polis skall jag äta upp min mammas brudklänning från 1968. Åh den kommer vara hel-möglig när det väl är dags för sonen att göra yrkesval...
Jag: Men varför säger du, Ooh la la hela tiden?
Yvs: Jamen det säger ju mormor varje gång det är en tjej som är snygg på tv..
Jag: ( i tanken ) typiskt morsans gamla "poppiga" uttryck.

Har som sagt skrivit det förut men blir min son polis blir jag FÖRVÅNAD...
Sticka lugnt


Kommentarer
Postat av: Liza

Jaså...din tror han ska bli polis...ja min tror han ska bli brandman....go figure ;) Vi ska nog få dom på andra tankar...muahahaha! ;)

Kram!

2008-07-20 @ 18:57:29
Postat av: Tove

hehe ja man vet ju aldrig men jag kan ju också tänka mig att grabben nog halkar in på nåt annat än polis. ska bli kul å se =) hoppas att allt är bra med dig. kramkram.

2008-07-21 @ 08:43:57
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0