Sålt för 600 spänn idag :)

Idag har jag sålt 2 kuddar i min lilla bod, 600 pix!!!
Pang, rätt in i kassan.
Sååå NICE!
Jag gjorde faktiskt en liten "kupp" när jag var i Hemse i början av veckan.
Jag var inne och kollade i en affär där dom sålde ullgarn och mönster m.m
Där står en kvinna i kassan som precis köpt ett garn och mönster, så frågar hon expediten:
Vet du vart jag kan vända mig om jag vill få den här uppstickad?
Nä, säger expediten, tyvärr inte.
Jag jobbar bara extra här och har inte en aning om så´na saker...
Då hoppar "Egenföretagaren-Österholm" fram och säger:
Jag stickar.....
Jag räckte till och med upp handen,  det måste sett skitfånigt ut.

Hon tog mitt namn och telefonnr och IGÅR ringde hon, jag blev helt ställd.
Jag sa att jag var upptagen just då och bad att få återkomma, som idag.
Kände att jag måste kolla lite med vänner vad jag ska ta för arbetet.
OCH Sofie ( som är en klippa i ALLT ), hade en fantastiskt bra idé hur jag skulle räkna på det där,
Sofie är den smartaste bruttan jag känner!!!!!!!
Tyvärr har jag fortfarande svårt för att bestämma mig för vad jag ska ta, tycker att mina tipsare säger för dyra priser.
Jag är VERKLIGEN inte bra på det här.

På tal om det där med sjalarna då...
Nu har jag misslyckats för första gången...
Valde helt fel och fult garn till ett fint mönster. Den både känns och ser ut som en gammal tovad matta...
Tufsig som morsan sa...



Fult, fult, fult...
Nä, det var 270 kr garn åt pipsvängen och en massa arbetstimmar. Den går rätt ner i soptunnan!
Har börjat på en ny för att höja humöret lite ;)


Var ju tvungen och knäppa en bild på mina ny-omklädda stol också som jag skrev om för någon dag sedan. Fint va?

Så till läggdags igår kvälls...

They are all over the fucking place ( house )!!!!!
Jag skulle krypa till kojs, och vad skådar mina blå????
Jo, ett av mina "FAVORIT" DJUR... Igen....
STOR.....
Kolla, den har till och med STORA Grip-käkar.... ( eller vad det nu heter!!!! )

I fångenskap..
Jag har dock kommit på en bättre metod att fånga in dom.
Jag vill ju helst inte komma så nära ifall dom gör OVÄNTATDE attacker eller liknande.
Men så kom jag ju på att jag har en långskaftad skurborste i städskåpet.
Skitbra.
Peta ner på långt håll, slippa vara rädd att få den i håret eller nå´t liknade, snabbt fram och stänga in i glas.
Bättre metod för hjärtat kan jag säga.
Just nu uppskattar jag Silverfiskarna i badrummet så otroligt mycket mer.
Dom är mycket trevligare att ha som våldgästande hyresgäster än Spindel-monstren.
Ja, mycket, mycket, trevligare faktiskt, dom kryper ju åtminstone och gömmer sig när man kommer in i badrummet...
Så det så....

En kul sak som hänt är att min och Karins Stora Humor-Idol, Lasse ( fd medlem i Duo jag ) hade skrivit en liten kommentar igår.
Han hade sett mitt lilla inlägg om bandet  häromdagen.
Att vi saknade honom och hans fantastiskt dåliga vitsar...
Han hade slutat i bandet, buhuuuhuuu..
Sagt upp sig... ( sa han iallafall )
Flyttat till Uzbekistan och startat en ny karriär som ståuppare där tydligen...
På kanal 6...
Men det hade gått åt Pipsvängen...
Stackarn...  ;)
Vilken skön snubbe, hur kul som helst....
Svarar på mitt inlägg..
We love Lasse, och som jag skrev tillbaka till honom:
Den nya Ungtuppen Sebastian kommer aldrig att kunna axla hans "Humor-Mantel".
Det finns bara en Lasse, Kung Lasse av Dåliga Vitsarna.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0