Cool målarbok & mina tuttar igen...

Idag hittade jag iallafall världens coolaste målarbok...
Kolla axplocket nedan.

 





      
En kille som heter Jesper Walderstens har gjort den här målarboken, hittade den av en slump...
Jag var på bokhandeln och köpte en penna, är på väg ut och ser ryggen på den här boken. Målarbok.. Tänkte, vad sjutton gör en Målarbok bland "vanliga" böcker?
Tog fram den och började bläddra, jag blev kär på en gång :)
Det är en snubbe som tröttnat på dom vanliga barnmålarböckerna och ville göra något nytt till sina barn.
Hurra säger jag, den är störtskön. Jag köpte den faktiskt till mig själv, 49 spänn ( som hittat ).
Nu har jag en JÄTTEBRA present att ge bort till både stora och små!

Klockan 10.35 ringde min nya " allra,allra,allra bästa kompis " från Ringmurens hemslöjd. Garnet till bröllopssjalen hade äntligen kommit så nu är jag i full gång. Hamstern ÄR på semester.

Jag och samboenden åkte till bibloteket och lånade ljudböcker, jag hittade en mycket spännande bok som jag ser fram emot : " Och vet inte vart " av Astrid Flemberg -A. Handlar om henne och när hon och hennes man adopterar 2 pojkar. Det blir inte riktigt vad dom tänkt sig, lyckligt blir det knappast... Sen har jag faktiskt vågat mig på en Björn Ranelid bok också. Har försökt mig på att läsa honom förut men lagt ner. Alldeles för högtravande men kanske man pallar med i talbok, hm, jag får se...
Min älskling tog Jan Guillou ( som vanligt ), man får passa sig att testa något nytt ;)

På rapport säger dom att värmen är på väg nu..
Har den varit borta eller? Jag tycker verkligen inte att man kan klaga, men dom kanske menar resten av landet. Jag säger som jag brukar : Bor man på en Paradisö så....  Bla, bla, bla.

Såg Project Runway igår och jag blir VERKLIGEN helt sjuk...
Jag vill också kunna sy kläder sådär.. Fasiken... Jag vill....
Jag SKA fan-i-mig köpa lite billiga mönster och köra igång.
Jag ska, jag vill, jag måste...
Jag kan ju faktiskt. Lite iallafall...
Jag SKA!!!

Tillslut, mina tuttar igen...
Igår skulle jag använda min kära mor som modell när jag skulle plåta några utebilder på sjalen.
Jag ville att hon skulle ha på sig min jeansjacka för en lite "tuffare" stil.
Hon är ju iallafall minst 10 kg lättare än mig MEN..... När hon skulle knäppa igen jackan framtill gick det trögt.
Det första hon säger är:
Oj vad trång den är, men det är väl för att jag har BYST... Det har ju inte du....
Till saken hör att min KÄRA mor är väl knappast känd som en " BYST-DROTTNING " á la Birgitte Bardot, hon har A-kupa...
Men "BYST", det har hon...
Själv är jag väl då en " Size 0 " i bröst-sammanhang...
Jag kommer med all säkerhet återkomma i detta "HETA" ämne ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0