Invasion..


Den viktigaste starten på dagen, kaffe med mycket mjölk ( numera laktosfri ;) och GT. Om jag inte får starta min dag så går den åt Pipsvängen....
Jag blir helt enkelt på skit-dåligt humör.
Har mamma mot all förmodan lyckats gå upp tidigare än mig och redan plockat in tidningen och läser den så åker mitt humör ner i skosulorna. Utan att man ens byter ett ord med varandra så blir vi båda sura om någon av oss hinner före och tar tidningen. Tonen blir liksom spänd och så frågar man: Är du klar snart?
Mamma svarar alltid: Jag lägger den i trappen när jag är färdig! ( spänd röst då såklart ) 
Jag svarar alltid : Jag slänger ner den i trappen när jag är färdig!
Hon blir likadan, det är något som sitter i generena tror jag...
Jag glad att jag är morgonpigg för det är inte min mor, dessutom är hon ju numera pensionär så den spända tonen uppstår inte så ofta... Men det händer.


Först en liten spaning.
Var på väg hem efter en hundpromenad och klockan var 10.30,  båten hade precis kommit in. Bilar, bilar, bilar.. Turistinvationen är här, nu blir det bara värre och värre. Strömmen av bilar tog aldrig slut.
Jag lämnade in Nelly i trädgården och kastade mig på cykeln. Bäst att göra ALLA ärenden innan hela stan börjar köa, det gick på en timme och när jag gick hem från Öster var det packat.
Handlade maten till imorgon på Krampbroboden i Bro på eftermiddagen när jag var där och hämtade garn. Atterdags var inte att tänka på kan jag säga. Men jag fick allt handlat som jag skulle ha och slapp köa.

Nu till en liten kul grej...
Notera tanten med "rullisen" i högra hörnet på bilden, hon var iallafall för söt och rolig.
Det kom en kille på motorcykel, typ en Harley Davidson.
Han hade en tuta på sin motorcykel som lät som en busvissling. Han åkte förbi mig och "brände av" en busvissling,  jag skrattade och vinkade.
Så åker han förbi tanten och tut-visslar på henne, hon blev SKITSUR!!!!
Hon släppte "rullisen" och ställer sig och "hyttar" med näven mot motorcyklisten.
Nä, såna där uppskattnings-visslingar kunde han ha sparat på henne minsann, kan tänka mig att hon sa för sig själv :
Ligist!!!!!
Jag skrattade så folk i bilarna tittade, dom undrade nog vad det var för knäppgök som gick och skrattade HÖGT för sig själv...
Imorgon är det Midsommar, jag hoppas det blir fint väder. Glad Midsommar!!!!!
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0