Jag = lika med en RIKTIG kvinna...







En ny sjal blev klar idag...
Virkad, tog mig exakt 20 tim och 10 minuter att göra.
Bra att veta sådant faktiskt när man får beställningar, då vet man om man hinner med om det är tajt om tid.
Ett riktigt "Schabrak" som min mormor skulle ha sagt men oj så fin, tycker jag iallafall..
Ja, nu skryter jag igen men den här är jag riktigt nöjd med. Jag har börjat gå igenom alla min mönster jag köpt på mig och nu kommer det som sagt bli fler enstaka modeller utöver det "ordinarie" sortimentet.
Den här sjalen kommer jag iallafall att göra i brunt, turkos, senapsgul och åskblågrå, har beställt ljuvliga garnar från Drops.
Hade en riktig "röta" idag också vad gäller den där ( djäkla ) Bröllopssjalen, garnet fick jag reda på igår var restnoterat till augusti.
Inte bra, inte bra.
Hamstern i bröstet började springa och jag var rätt deppig igår...
Fasen tänkte jag, om jag nu kunde ha sålt en fin sjal som många sen skulle se på bröllopet så kanske det ger fler beställningar.
Men fick gick förbi garnaffären i morse precis när dom öppnat, ägaren var där. ( Det ar inte henne jag pratade med igår) Hon fick en liten snilleblixt och ringde upp garnleverantören, ibland har dom tydligen garner över som bara ligger och "skräpar" på lagret när dom stickar upp modeller. Hon ringde upp och BINGO, dom hade kritvitt mohairgarn i samma färgbad som dom skulle skicka på momangen!!!!
Kommer imorgon, senast fredag. Hurra, yes, nu är man på banan igen :)
Hamstern kan ta semester....

Idag var jag iallafall en RIKTIG kvinna.
När jag kom ut ur duschen torkade jag mig...
Tog sedan datorn och ställde på sängen, klickade upp mig på garnprover samtidigt som jag torkade håret med hårfön OCH ( mina damer & herrar ) borstade tänderna!!!!
Är ni med?
Torka hår, borsta tänder, kolla garnprover, ALLT PÅ EN OCH SAMMA GÅNG.
Det är en RIKTIG kvinna det...

En liten spaning idag på min och Nellys promenad..
Jag har märkt en sak, jag har ju gått mina 2 Autistiska-rundor i ganska många år nu.
Den ena är Vibblerundan och den andra är ju Snäckrundan. Snäckrundan ä den som gäller för tillfället för den är minst sol på.
Jag tycker om att gå/springa samma rundor för att jag vill gärna klocka mig själv och se hur långt tid det tar och tagga mig själv att bli snabbare.
Och så vet jag också om jag går i normal takt, EXAKT hur lång tid det tar.
Då kan jag planera min dag tidsmässigt bättre tycker jag ( Herregud så analt, jag vet... )
( Ordning och reda till och med på motionsturen )

Men iallafall, nu till min spaning...
Det byggs ju på Norderstrand, Thott resorts, det vimlar av byggjobbare, MASSVIS! They are everywhere, typ..
Det finns 2 NYA kategorier av människor som har invaderat strandpromenaden dessutom, som man ALDRIG har sett förut kan jag säga. Bara några enstaka exemplar men nu är dom också everywhere, typ...
Det har börjat dyka upp VÄLDIGT mycket kvinnor/ tjejer som springer och går på strandpromenaden..
Det är den ena kategorien..
Förr, ( och jag har som sagt gått denna rundan MYCKET ) var det nå´n liten hundägare, nå´n stavgångare, man hejar och det är ungefär samma folk man möter ungefär samma tid varje gång man är ute.
NU, tjejer, tjejer, tjejer..
Smala, normala, större, lagom, tjejer,tjejer, tjejer... Och det roliga är att dom cirkulerar verkligen i området där det byggs.
Det ska bli spännande och se om det återgår till det NORMALA utbudet av motionärer och hundägare när det har byggts klart, det gissar jag att det gör...
Den andra kategorin av människor som dykt upp är GUBBARNA, och då menar jag dom gamla..
Dom kallar jag även, Nyfiken-i-en-strut-kategorin /slash/ surpuppor..
Det är samma gubbar som dag efter dag går och superglor på vad som händer på bygget. Dom slickar staketen kan jag säga och säger:
Undre huir långt di ha kummit idag tro... ( gotländska då.. )
Fan va di förstörar...
Ska de va noge å boe såhäire...
Det jär bare för di rike...
Vi gotlännigar få bare anpasse oss...
Den däir Pigge, bygge & bygge..
Å flott ska de vare förståss..
Något av det jag uppsnappat bakom eller framför denna kategori av människor.
Hoppas att dom får nog snart iallafall, gnällspikar säger jag bara..
Jag tycker att det blir jättesnyggt iallafall på Thott resort jämnfört med den där skruttiga campingen som var förut och så kommer det en massa rika turister som kan köpa mina EXCLUSIVA sjalar, HANDMADE ;) ( MaddeMade kanske? )
För så har vi gjort i 100 år och då ska vi göra så i 100 år till.... Blä...
Nä, då föredrar jag tjejerna som skuttar fram och väntar på busvisslingar från byggjobbarna!

Igår satt jag och min stora älskling i varsinn soffa, han spelade poker och jag virkade...
Fick en så´n där känsla, fan vad bra vi har det.
Båda två är riktigt nergöttade i att bara vara hemma och mysa. ( i varsinn soffa men ändå tillsammans )
Vet du om en sak säger min stora älskilng, I love you...
i love you 2, säger jag.
Åh vad skönt vi har det....
Ja, verkligen...
Det är kärlek det ;)
Vi är faktiskt nöjda båda två med att vara så här tråkiga, nice...

Ikväll ser jag Project Runway och drömmer mig bort till den tiden jag kan sy kläder själv, ordentligt...
Kan man bli designer när man är 50????

Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0