Jag = Spindel.

Idag blir det inte mycket text, märker att jag tappar bokstäver när jag skriver.
Är riktigt, riktigt trött.
Det har varit rätt populärt att jämnföra mig med djur.
Denny tycker att jag är en Puma ( jättebra )
Denny hade en arbetskompis som kallade mig för elefant ( eeeh? Han menade tvärtom tydigen.. )
Joar tycker att jag ser ut som en Giraff och Flodhäst ( Flodhästen motiverar han med att jag är så STOR-GAPIG..)
Idag säger Chiifen:
Madde, du ser ut om en spindel!
Långa armar, långa ben och  sitter du där och jobbar på din "väv". ( dvs stickningen eller virkningen )
Får jag kalla dig för Spindeln i fortsättningen ?
Jag: Visst, kör på det du...
Hm, den var ju himla träffade.

Fick ett sms från Stures (Mr Horney) matte härom dagen, lilla hunden som är väldigt het på gröten.
Hon tyckte att rubriken på mitt inlägg om Sture & Nelly skulle vara:
"Sture, den nya typen av sexturism"
 Funny ha,ha säger jag ;)

Ikväll lägger jag mig klockan 21.00, behöver min skönhetssömn. Det märks där OCKSÅ att man börjar bli gammal. Får man inte sova "sina timmar" ser man MINST 10 år äldre ut. Just nu både känner och ser jag ut som 150 år. Ser fram emot fredag morgon, då har jag 4 dagar ledigt. Efter den ledigheten kommer jag se ut som 27 igen....
image128
Klart slut från Spindeln ( 150-års tanten m.m )
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0