Shoppat & DumskalleMoi...

Idag har det varit en "hinna-med-mycket-dag".
Ibland har jag sådana dagar så att jag ska slippa göra lite då och lite då. Då stressar jag mig hellre igenom 1 dag och så kan jag ägna morgondagen åt att sticka ( vad annars ) och lyssna på talbok :)

Först blev det en promenad till Gustavsvik och tillbaka för mig och Nelly, sen hem, dammsugning och lite städ och tog en dusch och så iväg igen. Jag skulle göra 2 korta ärenden :
Hämta kläder jag hängt undan på Indiska och så köpa toatvål på Atterdags.
Jag tog med Nelly på denna lilla tur ner på stan.
Satte Nelly utanför Indiska och hunden förvandlas helt plötsligt till en YLANDE varg....
Auooooooooo!
Auooooooooooo!
Men vad i, TYST, ryter jag ut genom dörren på affären.
För jag måste ju slå en extra koll i min favoritaffär, ifall det finns något mer jag skulle kunna tänka mig.. För jag har ju sååååå lite kläder...
Hunden bryr sig inte ett dugg om mitt rytande.
Jag hastade in i provhytten och gör en provning på en kjol.
Auooooooooo!
Skit samma, det var lika bra att ge upp. Hade ingen lust att skämmas eller ryta mer.
Jag betalade och stack.
Nelly glad och lycklig såklart, bet i kopplet, hurra, vi går igen...
Morrrrrr, tänkte jag..

Så kom vi till Atterdags och sicken tur jag hade, där satt redan en Collie-sak och ylade som besatt.
Jag satte fast Varg-Nelly och hon började också yla när jag gick mot dörren.
Men då gick jag in och tänkte:
Nu tror folk att Nelly ylar bara för att den andra redan satt där och gastade.
För så brukar ju min lånehund ALDRIG göra annars...


Köpte iallafall dom här löjligt söta ballerinaskorna på Indiska.
Inte för att jag behövde dom utan för att dom var så söta att jag inte kunde låta bli.
Man kan ju undra om jag är 7 eller 37 när man ser mönstret men gillar man blommigt så gör man...

Åsså den här LOVELY tunikan..
Har spanat in den sen i april men nu hade jag tur, rea och bara en kvar.. I small.
Det var inget att snacka om, klart jag MÅSTE ha den.

Så till hur dum jag bara kan vara ibland..
Jag skrev ju till och med igår att nu skulle det bli andra bullar av här och jag skulle bli en bättre Fotbollsmorsa , engagera mig.
Nåväl, det var ju en god tanke av mig men jag sabbade det redan igårkvälls...

Telefonen ringde och det var min son.
Hej mamma, du jag tänkte bara höra vad du tror om fotbollen imorgon???
Jag, mitt uppe i min stickning och någon dokumetär om Isabell Allende, svarar :
Fotboll, vadå, vad menar du?
Son: Ja, vem tror du vinner imorgon? Det är Spanien-Tyskland som spelar.
Jag: Låt mig säga så här, Ich habe kaine anung... ( fritt skrivet och översatt  på tyska : Jag har inte en aning )
Son: Va????
Jag: Du, jag vet inte faktiskt... Inte en susning..
Son: ( Sur på rösten ) Är Denny där? Får jag prata med honom????
Jag: ( Vaknar till i mitt ointresse och tänker, Nej, shit, nu gör jag det iallafall, låter ointresserad och nu vill han inte prata med mig.. ) Nämen, jag tror, eehh, Spanien, tror jag..
Hoppas på fortsatt samtal..
Son: Får jag prata med Denny eller?
Försent, sabbade det, typiskt..
Jag lämnade över luren till "Poppis-Bonuspappa" och svor i min hjärna, HÖGT för mig själv:
Skyll dig själv, dj-la dumskalle. Nu hade du ju ens chans att ha låtsas vara intresserad från början, men se det sumpade du ju rejält..

Så fortsätter Son och Bonus sitt intressanta samtal och lägger sedan på..
Jag: Så han ville inte prata mer med mig då?
Bonus: Nä...
Jag: Nehäpp..
Tillåt mig citera en känd sång:
" I´m a looser baby, so why don´t you kill me"

Och appropå sång,
ikväll ska jag och Chiifen på Sing&Songwriter festival, det ser jag fram emot. Vi tar med picnicmat, filt och ett glatt humör.. Gratis är det också.
Återkommer säkert om det imorgon.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0