Slå dövörat till..

image129
Sitter på balkongen under parasollet och skriver detta, nedräkning...
Snart skall jag gå och jobba och sen imorgonbitti kl.09.00 är jag ledig, oj vad jag ser fram emot det.
Idag var jag och Nelly ute på min autistiska Snäckrunda, vilken morgon, helt underbart.
Plockade en sommarbukett på vägen hem.
Vindstilla vid havet och varmt, det är faktiskt obesrivbart vackert.
Jag gick med en klump av lycka i magen över att få bo på denna vackra ö, så är det bara. Jag känner mig så privligerad att slippa bo i en storstad, i en förort eller i inlandet. Det finns vackra ställen i sverige visst, men inget slår denna paradisö, så är det bara!
Pratade senare med kusinen/systern som flyttat hit från och hon är lyrisk. Sol, värme, hemma från jobbet m sjukt barn ( som hon mer än GÄRNA är ) , njuta. Jag vet att hon inte ångrar att hon bytte Åkersberga mot Gotland.

Såg den där dokumentären igår om "Bibelgalningarna" i USA, den var sådär.. Det som upprörde mig mest var att dom hjärntvättar små barn i Guds namn, men den där pastorn såg man inte så mycket av.
Skulle ha sett McDreamy & McSteamy istället.

En sak jag glömt att skriva om är min hörsel....
Var hos läkaren IGEN angående mina halsmandlar som ska tas bort. Passade då på att ta upp med henne om mitt högeröra. Har det senaste året hört sämre och sämre på det örat och har misstänkt att jag måste fått en jätte-vaxpropp. När jag ligger på mitt vänsteröra när jag ska sova tex behöver jag inte ha någon öronpropp som "skydd "mot sambons snarkingar ;) Det är blir "tyst" ändå.
Hon tittade i örat och säger:
Nä, det ser jätterent och fint ut. Vi får skicka dig till hörcentralen och göra ett hörtest.
(??????????????)
Shit, säger jag, vad kan det vara då??? Håller jag på att bli döv nu också? Hur kan det ha blivit så här?
Det kan finnas en MÄNGD orsaker men vi ska inte spekulera i det förrens du har gjort ett hörseltest, säger läkaren.
Ja, det är väl bara hörapparaten som fattas nu, dålig syn har jag ju redan. Snart ramlar jag väl omkull och bryter mina ben så illa att jag får gå med rullator resten av livet också.

Tillsvidare slår jag DÖVÖRAT till om jag inte orkar lyssna på någon tjatig människa eller snarkig sambo. Nå´t praktiskt ska man väl ha ut av det så länge ;)
Sticka lugnt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0