Igår och idag!

image97
Igår kvälls var det en riktigt mysigt kväll. Vi träffades ute vid Ronnie i Lye som fick stå ut med 11 våldgästande Eurovision-Freaks. Det blev massor med god mat, skön stämning, trevligt sällskap och godis.

 En riktig idyll i trädgården...

Stämningen var som sagt skön under middagen sen blev det Festivaldags och då sjöngs det, kommenterades, hånades, favoriserades, skrattades, tjoades och tjimades på HÖG nivå... Så kom röstningen...
Vad händer????
Ryssland & co röstar på varandra, Balkanländerna höll ihop, ja och vi fick skit-poäng av våra grannar :( 
Enda tolvan kom från Malta och Denny skriker genast : Jag ska semestra på Malta i fortsättningen!
Jaha...
Stämningen var upprörd och Sofie som åkt hem innan röstningen lyssnar på radion i bilen och ringer till Denny. Tror att  hon svor...
Sen bestämde vi att vi aldrig skulle se den stora Eurovision någe mer, fast jag ångrade mig på väg hem. Såklart man måste...

image99

Idag är det Morsdag och vi hade köpt en ny Syrénbuske till mamma, vi ställde den i raden bland dom andra och hoppas på snabb tillväxt. Själv fick jag ingenting men det gjorde inte ett dugg, mormor och Joar hade planerat att gå på stan igår tydligen men då var mamma inte så pigg....
Jag var iallafall glad att hon var ok idag och vi kunde fira med grillat och kaffe.
Det har varit en lugn och skön dag...
 Min käre lille son som fotat sin "MAT"... Han äter alltid Bearnaise med kött och inte tvärtom..
 Denny och mamma ( som tog på sig sin snyggaste mössa idag ) äter Morsdagsgrillat.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0