Snorkråkskyrkogården


Nu undrar ni säkert kära bloggläsare varför jag lagt in ett kort på ett blått skåp, det är min sons sängskåp. Notera gärna sidan på skåpet, den utan knopps, tillåt mig presentera " Snorkråkskyrkogården"...
En kväll för ca 2 veckor sedan låg jag och pratade i telefonen i sonens säng. Joar satt och kollade tv, Denny data och jag vill prata i fred så jag stängde in mig i Joars rum.
Under samtalets gång ser jag plötsligt små..... små.... Ja, faktiskt, tro det eller ej, snorkråkor fastkletade längs med sidan av skåpet.
Vad i allra heligaste... ( Tänkte jag naturligtvis inte men jag försöker ju att inte svära så mkt i min blogg. ) 
När samtalet var slut gick jag direkt ut till sonen och säger till att han ska följa med in på sitt rum.
Vad är det där frågar jag?
Han ler i mjugg och säger : Inget särskilt..
Nehe du, jag tycker det ser ut som en massa snorkråkor !!!!!
Mhm, fniss säger han. Varför har du gjort sådär?
 Den anklagde:
Jamen mamma du vet, jag ligger där och kollar lite film och så killar det i näsan. Så är man snorig, ja, så orkar man inte gå upp, och då sätter jag fast dom där så länge...
(Försvarstal avklarat, vad säger Leif Silbersky tro...)
Åklagare Österholm: Så länge, vad då så länge???? Det är ju skit (ja, jag sa faktiskt det) äckligt!!! Vem ska göra rent det där nu hade du tänkt dig?
D.A:   Du, om det nu stör dig. Det är ju mitt rum & jag bryr mig inte...  ( He´s cold, Ice cold... )
Å.Ö: Nämen det gör jag och i fortsättningen går du ut och snyter dig och torkar snorkråkarna på ett papper. Förstått?
D.A: ( i lite överlägsen ton:) Och tvättar händerna va???
Å.Ö: Precis. Är vi överrens?
D.A: Visst ( ler hånfullt )
Kände inte riktigt att jag vann den där fajten. 8 år och superkaxig, svar på allt.
Numera försöker jag ha lite koll på den där Snorkråkskyrkogården och vad hittar jag idag när jag bäddar sängen?
En liten ensam "gynnare" som satt fast på skåpsidan. Det var bara att plocka fram Scotch Brite och börja skura. Hela sidan för säkerhetsskull. Jag lovar alla tjejer ( eller killar ) där ute att jag ska jobba hårt som blivande svärmor och få ur honom dom där otäcka vanorna. ( och alla andra otäcka vanor oxå för den delen som kanske kommer fram under årens gång ;)
Sticka lungt.

Kommentarer
Postat av: Morbror Frasse

Vadå "Farbror Frasse"? Jeg er jo morbror før f-n og ingen gammel snuskig farbror hvilken som helst, så det så.Hils søstera min.

2008-05-20 @ 22:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0