4:e Fizzy-Bubbly.









Så var den 4:e Fizzy-Bubblysjalen klar.
Jeansblå.
Ikväll släpper jag detta mönster och väljer något nytt.
Måste variera mig så jag inte bli uttråkad ;)

Idag har jag fått hem den FÖRLORADE sonen igen...
Vi har haft en RIKTIG mys-eftermiddag efter skolan idag.
Vi såg :
Narnia, Prins Caspian...
Tur att vi inte såg den på bio för jag hade REJÄLT med myror i baken när det gått 45 min...
Såååååå tråkig.
Narnia ( 1:an ) tyckte jag var HELT ok, den var ju mer en saga om det goda och det onda...
Ni vet, Häxan och Lejonet.
Och en massa SAGOVÄSEN.
Men den här var ju en hel film om KRIG och sagan var liksom inte "SAGOAKTIG", mer vuxen-krigaktig.
BLÄ...
Sonen tyckte naturligtvis att den VAR MYCKET bättre än 1:an.
Jag började springa fram o tillbaka och FIXA med grejor istället.
Typiskt mig när jag tappar intresset.

Och så behöver jag mer ledigt.
En dag var VERKLIGEN inte tillräckligt.
Det blir så mycket man måste fixa med en så´n här MELLANDAG också, så man hinner inte vila.
Jag är så in i döden trött och fattar bara inte att jag måste gå och jobba imorgon.
Jag brukar inte ha " jobb-ångest ", men jag behöver vara MER ledig säger min kropp och hjärna.
Fredag i sikte...
Nä, det är LÅÅÅÅÅNGT till fredag.
Ikväll blir det läggdags tidigt :(  ) gäsp...

Så var jag inne på Indiska och slog en koll idag...
Hittade VÄRLDENS sötaste kjol men INGA pengar.
Jag har 300 kr som jag ska klara mig och sonen på till den 20:e.
Det där med sjukskrivning och karensdag ÄR INGEN hit alltså.
Dessutom är det ju fortfarande sjukskrivning på nästa lön så det blir INGA dyra julklappar.
Jag och sambon har redan bestämt att vi ger INTE varandra någonting i jul.
Jag fick så himla fin födelsedagspresent av honom ändå, så jag är nöjd.
Jag önskar och BEHÖVER ingenting!
Vi bestämde att vi spar dom pengarna och så reser vi bort en helg med sonen framöver istället.
Och gör något LYXIGT..

Iallafall, den där kjolen på Indiska...
Det där med att bo på en liten Ö där folk känner en har ju sina nackdelar ibland, men MEST sina FÖRDELAR...
Jag fick hänga undan kjolen tills jag får pengar ;)
Fördel STAMMIS alltså...
80 % av min garderob består väl av kläder från Indiska och 75 % av min INREDNING så man kan ju lugnt säga att jag är STAMKUND...
Söt kjol väntar alltså på mig när pengarna rullar in på kontot igen.
Juleklapp ti me sälv ;)

Nu ska jag sätta mig och glutta i min pärm med mönster och se vad fingrarna ska skapa härnäst.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0