Befriat mig själv...

Jag har befriat mig själv...
Från ADVENTS-DJÄVULEN...

I mitt hem i år kommer det inte att finnas en enda adventsstake eller julstjärna!
Jag har helt enkelt varken lust eller ork.
Och eftersom det bara är jag som plockar upp och ner skiten från vinden ur sina kartonger så FÅR DET VARA...
Vårat hem är ändå JULIGT hela året om.
Jag har så mycket rött överallt att det ser ut som jul hela tiden.

Jag kommer däremot fixa julgranen och några tomtar plus bocken till julaftonen MEN...
Resten får vara.
Jag kommer koncentrera mig på att städa ur skåp och putsa fönster fram till jul istället.
Kanske köpa ett par nya röda gardiner till matrummet.
KÄNNS OTROLIGT SKÖNT kan jag säga...

Min MOR däremot kommer att flippa ur när hon ser att det inte finns en enda adventsstake i mina fönster.
Jag är förvånad att hon inte ens frågat ännu varför inte mina adventsstakar är på plats.
DET ÄR JU FÖRSTA ADVENT IDAG...
Men det kommer nog under dagen så jag ska förekomma henne och säga att jag inte ska ADVENTSPYNTA alls.
Och säga till henne att jag behöver inte höra ett ord om det för jag VET REDAN vad hon tänker säga.
Så hon får hålla sina åsikter för sig själv ;)
Hon kommer nog SKÄMMAS att hon har HYRESGÄSTER som inte JULPYNTAR...

Nu ska jag hoppa i duschen för sonen kommer snart.
Vi ska gå på JULSKYLTNINGEN tillsammans med Syster-Yster och våra MÖDRAR...
Huvva ;)
Sen ska jag direkt till jobbet.

Sticka lugnt från en som skippar ALLA MÅSTEN mer och mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0