Benet höll.

Tjolahopp...
Benet höll, tack och lov !
Det gör bara BLÅMÄRKES-ONT idag.
Ingenting i menisken som jag trodde jag dammade i igår.
Har varit ute och gått och det gör bara ont utanpå och inte inuti knät.
Himla tur, för det var mitt "problemknä"...
Handen däremot har jag nog lycktas "vricka" till ordentligt, den högra.
Detta skrivs just nu med pekfingervalsen.
Vi får se, jag ska linda den och försöka att inte belasta den för mycket.

Men oturen fortsatte faktiskt igår.
Jag satte på kaffe till mig själv...
Så satte jag in ett glas med lite mjölk i micron om vred på 5 min.
Just det...
Så kom jag på, jag kunde ju passa på att slänga in en tvättmaskin medans jag väntade på att kaffet rann ner...
Så gjorde jag det.
Pysslade lite i sovrummet när jag kom upp.
Just det, kaffet ja...
Jag kom ut i köket och tänkte :
Vad det luktar SÖTT här ute...
Micron & mjölken.
F.A.N....
Jag öppnade och det hade kokat över och typ EXPLODERAT mjölk i hela micron...
GUD så skojigt.
Har man inte jobb så skaffar man sig.
Så fick jag skura exploderad, intorkad mjölk ur micron.
Nice :(


Så till det nya garnet jag ska försöka börja med idag...
Mörkt lejongul...
Woaaaw...
I like.
Så fin höstfärg så det är inte klokt.
Det blir i en " Fizzy-Bubbly " modell med nån fin brosch i cool färg till.









Fizzy-Bubbly sjalen från igår.
Men bilderna blev inte så mycket bättre tyvärr.
Däremot ser man färgen och mönstret bättre.

Nu ska jag hoppa i duschen.
Fixa lite med mitt nya projekt och sen till jobbet.
Vi ses och skrivs imorgon :)
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Tove

Jäkligt snygg sjal du!!

Kram

2008-11-12 @ 12:39:45
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Tack...

Det tar sig ;)

Nu har jag lyxen att göra lite olika mönster.

Kramis.

2008-11-12 @ 13:22:32
Postat av: Efwa

Vilken fin sjal!! Mönstret är vackert. Vad heter själva tekniken?

/Efwa

2008-11-13 @ 11:12:49
URL: http://medeashem.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Efwa!

Det är en virkad sjal.

Hittade mönstret på Drops hemsida. Där finns det massor med gratis mönster som man kan printa ut. Mönstret heter 102-36.

Jag har skrivit på din blogg också ifall du inte läser detta. Hälsn. Madde

2008-11-13 @ 17:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0