Biomys och Virkskola.

Vi har haft en SUPER-MYSIG eftermiddag.
Jag har börjat på det nya mönstret.
JAG FATTAR...
Wow, det tog ju bara 2 dagar.

Så hämtade vi upp kompisens dotter som ska sova över här ikväll.
Vi åkte till Röda Kvarn och såg "Madagaskar 2 ".
Såååååå rolig.
Jag kan säga att när "Kung Julian" / lemuren sa, att han var helt GRYM på att vissla och sedan visslade...
Då skrattade jag så jag blev tårögd.
Nä, den var vi helt överrens om att den var MYCKET KUL.
Dialogen var VUXEN-kul och barn-kul.
Se den.
Kung Julian regerar.

Så kom vi hem och det blev Tortillia till kvällsmat.

Så såg vi " Stjärnor på Is " med ett halvt öga.
Kompisens dottri ville nämnligen virka.
Jag satte igång henne på en Fillifjonk.
Första turerna frågade hon efter varje stolpe hon virkat.
Så sa jag :
Nu får du titta själv...
Du kan det där och frågar du så går det mycket saktare.
Hon blev tyst och tittade själv.
Så säger hon :
Nu kan jag ju...
Jag kan till och med repa upp när det blir fel.
Världsklass!!!

Hon började vid 20.30 och sitter fortfarande med virkningen ( klockan är nu 23.35 ) samtidigt som hon spelar " 4 i Rad " med sonen.
Redan VASS som en vessla ;)
Lik sin "Extra-morsa" så det förslår, flera bollar i luften, INGA PROBLEM.
Nu ska jag bädda till dom små sötisarna.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0