Blandad kompott...

Idag är jag färdig med mina JULKLAPPSINKÖP...
FY FAAAN SÅ NICE...
Möjligtvis blir det någon kompletterande julklapp till sonen om jag har råd i slutet av månaden.
Men annars är jag färdig.

Det har varit en ganska vedervärdig dag idag faktiskt.
Jag har gjort skitgöra.
Städat ur alla skåp i köket, halvfixat köksfläkten, fixat lampor i min lilla bod, satt på nytvättade överdrag på sofforna, tvättat, bäddat rent i sängen.
Fy, inget kul alls.
Och så är det fortfarande döskitigt i lägenheten men det tar jag på söndag.
Imorgon innan jobb ska jag ta Mormors Allmogeskåp och bokhyllorna.
Måste göras och lika bra att göra det nu innan städdagen.

Jag är fortfarande helt slut.
Det har gått i ett.
Nu är det soffläge, eftermiddagskaffe och virkning som gäller.
Kommer troligtvis bli klar med sjalen ikväll, men kan inte bestämma mig för om jag ska ha fransar eller volangkant.

Om 4 ½ tim är det dags.
Förhoppningsvis piggar Brandisarna upp min annars så dystra tillvaro ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0