Brandisarna förnekar sig inte...

Så var det dags igen...
Klockan slog 20.00 och det var dags för Brandisarna igen.
Inte lika kul som förra gången MEN halvnakna karlar fick vi se, SOM VANLIGT...
Brandis-Porr OCH hela Sverige suckar av lycka ;)

Sivert...
Ja, han inledde programmet med att dra av sig byxorna och springa runt i bara tröja och utan byxor.
Sååååå himla naturlig och FRI framför kamrorna.
Vadå, skulle jag göra mig till och SPRINGA RUNT med BYXORNA PÅ????
Varför det, det  gör jag ju aldrig annars.
Sivert, till nästa program, försök och vara LITE mer påklädd.
Vi vet att du är äldre och vältränad nu.
Vi har sett dig strippa förut.
Min mamma undrar om du är GIFT förresten... ???
( Nä, det gör hon inte, jag bara skojar ;)
Lite senare fick man se Sivert med kamrater ta ett dopp i Flundreviken.
Sivert i badbyxor.
Sivert på nå´n konstig sak i vattnet.
Sivert försöker dra upp en VÄN på saken i vattnet.
Det såg MYSIGT ut Sivert ;)

Han blir härmed döpt till :
" Ränna-runt-i-rutan-utan-byxor-Smurf "
Eller :
" Kalsong-Smurf "
Nej, jag vet :
" Stripp-Smurf "

Nä, Brandisarna hade inte mycket och göra idag.
Heller...
Dom fick rycka ut på en "anlagd" brand i en skog.
Den anlagda branden var typ som en liten grillbrasa.
En förbipasserande hade upptäckt branden och ringt brandisarna.
Den var inte stor, kunde han INTE HA SLÄCKT DEN själv, den där FÖRBIPASSERAREN?
Så fick dom rycka ut på en liten SOPBRAND som var släckt när dom kom dit..
Sopigt värre.
GÄSP, i soffan.
Så berättar Brandmästar-Henke att det är en 10-sidig rapport på en sådan uttryckning.
16-17 sidor för en stor brand.
Tur att dom har mycket fritid där på stationen.
Hur skulle dom annars hinna med???
Go Figure...

Men lite SPORT hann dom med som vanligt.
"Nypan" skulle springa Halv-Maran" och HELA gänget slog vad om pengar och åkte ut och hejade på när han sprang.
I starten så springer plötsligt SYSTER-YSTER förbi i turkos tröja och hästsvans.
Så fick hon 2 sekunders berömmelse i rutan också.
Vi är allt ena linslusar i den här släkten ;)

Nypan hade jag förresten tänkt att döpa till " Trög-Smurf " för en liten stund...
För han låter så där Trög, slö och bonnig när han pratar.
Men...
Det får nog bli : " Hurt-Smurf ", så länge...
Jag kanske ändrar mig.

Cool-Smurfan, dvs Aino avslöjade att hon är 60 någonting.
Shit, hon blev bara ÄNNU snyggare.
Jag hade tippat 50.
Skulle man se ut som henne vid 60, DÅ skulle man vara GLAD!

Så tillsist.
Henke, jag blir TOKIG när han öppnar munnen.
Varför låter han så tillgjord och TÖNTIG när han pratar.
Han och " Inga-ögonbryns-Smurfen " Monica har verkligen gått en kurs i :
TALA TYDLIGT MED DIALEKT !
BOKSTAVERAR NÄSTAN HELA TIDEN NÄR DOM PRATAR...
Jag irriterar mig VERKLIGEN när dom öppnar munnen.
Jisses.
En vecka kvar till nästa avsnitt då´ra.
Då hoppas jag på lite mer action på brandstationen.
Inte bara springa runt och filma träningspass, verktygen i bilen, badpaus, slangvård, vadslagning, mathandel, GNABBAS med grabbarna, träffa dagisbarn...
Action killar !!!!
Ja, och blir det ingen ACTION så får väl någon klä av sig, som VANLIGT DÅ...
Men då vill jag nog se lite mer av det slaget som vi blev bjudna på SIST med lite stämningsfull musik till.
Isåfall...

Så till lite HOCKEY.
Sonen har precis börjat pröva på att spela hockey.
Hans pappa har letat " Land & Rike " runt efter GAMLA f.d HOCKEY-SPELARES utrustningar.
Fy fan...
Sonen var på träning idag med sin Bonus-Paps och jag skulle ta hand om grejorna efter träningen.
FYYY FAAAN, vad det luktade när jag öppnade hockeybagen.

Gammal ingrodd svett blandat med färsk.
Surt och DÖTT DJUR, typ...

Jag är inte KYNDI så va..
Jag har jobbat inom äldrevård och fixar faktiskt att avbryta en frukost för en bajsblöja eller spya och sedan återgå till frukosten igen.
Men hockeykläder som legat i gamla gömmor och nu har en " Revajvel " luktar INTE TÅRTKALAS kan jag säga.
Jag hoppas det blir en kortvarig "sejour" på Hockey-temat.
För ska hans pappa ragga andras gamla hockeyprylar och sätta på sonen blir det inte kul.
Alls...
Skrubba dig ORDENTLIGT med svampen och ta MYCKET duschcremé var min direkta order.
Irk.

För övrigt har jag börjat på en ny sjal.
Det går bra.
Klart slut från GNÄLLBÄLTET ;)
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Pål

Madde ikke diss Ojet....Min favorit..remember his a KITESURFER.............PS Pilotbriller er HOT. Hilsen Bjørkis.

2008-11-15 @ 17:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0