Brandisarna is BACK....

Jaha, så var Brandisarna färdiga i rutan för den här veckan...
Snyft....
Jag citerar SPEAKERN :
Mörk röst.
"Välkommen till ett dramatiskt Gotland..."

Ja, så dramatiskt att jag får tårar i ögonen...
Av att jag GÄSPAR...

Sivert " Blottar-Smurf " ( Nytt namn, han ju Stripp-Smurf förra veckan, men Blottar-Smurf lät bättre tycker jag ) förnekade sig inte...
Han visade verktyg, IGEN...
OCH slangvård, IGEN...
Inget NAKET den här gången dock.
Byxorna var på för OVANLIGHETENS skull.

Så kom det två nya STJÄRNOR i rutan, Ambulans Kenneth som får bli " Bockskäggs-Smurf " pga av sitt bögiga Bockskägg.
Och hans kollega Kjell...
Dom utmärkte sig dock inte så mycket i detta program, men det kanske blir lite mer framöver.
DÄREMOT la jag märke till en KILLE...
"Bockskäggs-Smurf " med kollega åkte in till akuten med en tjej som kört i diket med sin moped.
Ut från Akutintaget kommer....
 VÄRSTA HUNKEN.....
 Och tar emot Ambisarna och mopedtjejen.
Varför har INTE JAG fått åka ambulans i sommar och kommit till Akutintaget och blivit välkomnad av...
VÄRSTA HUNKEN....
 ????
Ja, det var ju allt lite otur att jag var så SKADEFRI just i sommar.
Tant-dräggel på HÖG NIVÅ...

Ojet var i rutan 75 % av 100  ikväll.
AND he LOVES it...
Gulle då.
Han pratar så puttenuttigt att jag får TOKSPADER...
OCH...
Så hade han PILOTBRILLOR med SPEGELGLAS...
Yeah, SNYGGO...
Min fråga är dock :
Ojet, är det verkligen INNE med pilotbrillor med spegelglas???
Jag är lite TVEKSAM FAKTISKT...
Hm.
Men allt klär en skönhet ;)
Guulle dej.

Så körde Ojet lite "Brandis-diss"...
Han hånade Brandisarna för deras Tv-vanor och hur dom satt i sina Tv-fåtöljer och vad dom sa till honom när dom tittade på tv.
Ojet...
Vill du dissa Brandisarna mer kan du komma hem och LÅNA min BLOGG...
Så kan vi DISSA ihop.
Men lägg av med Bebis-snacket då är du snäll.
Roligt var det iallafall.
Spot on.

Dagens Brandis-citat blir :

" Dom som int ska va här, ska int va här "

Nä, det lät förståndigt, kul och KORKAT på samma gång...

Anledningen till citatet var att det sprang en massa folk på en olycksplats och Brandmästar-Micke ville få bort obehöriga.
" Dom som int ska va här, ska int va här "...
Mmmm...
Bra sagt där, " Klok-Smurf ".

Så fick Brandisarna rycka ut på Falsklarm IGEN...
Också det en FAVORIT i repris...
För vilken gång i ordningen vet jag inte.
Jag har tappat räkningen.
Men vi ÖBOR kanske vill ha kvar vår BRANDKÅR så vi hittar på lite BUS då och då så dom inte ska MÖGLA ihop totalt där borta på brandstationen.
Eller TRÄNA ihjäl sig.
Eller Slangvårda för mycket...
Eller putsa verktygen så dom GLÄNSER.

Glänsande hammare du har där Sivert / Blottar-Smurf.
Ja du, den har jag PUTSAT många timmar på den.
Skulle det ju kunna låta t ex...

Så gjorde Jocke Jordnöt tv-debut...
Förlåt, Jocke-Polis menar jag...
Han blev för övrigt ANKLAGAD en gång i tiden för att vara FAR till min SON...
Av mitt ex...
På skoj...
Sen blev det en skröna på STAN...
Men det är en annan historia som jag får berätta en annan gång.
Iallafall, tillbaka till Jocke.
Han får bli "Snus-Smurf " med den JÄTTE-prillan inlagd i överläppen när han blev intervjuad.
" Snus-Smurf " körde också med TALA-TYDLIG-OCH-BOKSTAVERANDE- PÅ-GOTLÄNDSKA-DIALEKTEN ungefär som Brandmästar Henke brukar göra...
Och " Utan-Ögon-bryns-Smurf "...
Och så körde han lite LAGAR och FÖRORDNINGAR som han så tydligt RÄKNADE på sina fingrar medans han pratade om dom.
TYDLIGT Jocke, BRA !!!!
Dom " LOKALA " ungdomarna är bra BUSIGA dom...

En annan sak jag lagt märke till är att Brandisarna SVÄR hela tiden.
Jag svär också väldigt mycket så det är TUR att inte JAG är på TV för det låter...
FÖRDJÄKLIGT faktiskt.
Usch.
Jag som alltid FÖRSVARAR mitt svärande.
Jag måste nog omvärdera det.
För det låter verkligen inte bra alltså, när man hör andra svära så mycket som Brandisarna gör.
Jag ska FÖRSÖKA sluta svära eller iallafall svära mindre.
Det borde ni också tänka på Brandisar.
Vi gör ett FÖRSÖK till bättring iallafall, eller vad säger ni killar?
Tänk på det till nästa säsong ;)

Nä, nu är det slutbloggat för idag.
Men lika säkert som att dagen gryr, så kommer jag TEBAKS imorgon med något annat TREVLANS att skriva om ;)
Håll ut så länge, lovely readers...
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Liza

Jag försöker sluta skratta.....men det gååååår inte!!! ;)

2008-11-13 @ 23:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0