GOD moves in mysterious ways...

Det kommer bli lite engelska här och var i inlägget idag...
Men vissa religösa ordstäv gör sig bättre på engelska faktiskt.

Gud HÖRDE INTE min bön i förrgår eller igår TRODDE jag...

Men ACK så fel jag hade då.
Jag bad om ett mirakel och fick inget, trodde jag, när jag stack iväg till jobbet igår.
Jag var så himla frustrerad över dom där snygga stövlarna att jag gick in i min SJAL-KASSA och tog 1000 spänn.
Jag lånar av mig själv, BASTA tänkte jag.
Jag SKA ha stövlarna!
Gick in i affären, provade båda, kände mig lite tveksam MEN KÖPTE dom.
Så var det P-Möte och sen till Chifen, jobba natt och så kom jag hem i morse.

MYCKET förväntansfull...
Upp med stövlarna, provade dom med jeans, det vart en liten glipa mellan byxa och stövel.
Sen drog jag på mig ett par strumpbyxor och kjol.
Stövlarna var / blev förstora vid vaderna.
Nej, INTE snyggt ALLS !
Det blev liksom STORT fladder-hål.
Mina ben är helt enkelt för smala, det ser inte snyggt ut.
Iallafall inte i den här modellen, som ska vara tajt.



Då tänkte jag :
GOD is trying to tell me something !!!

Jag bad om ett mirakel och jag fick mitt mirakel.
Fast inte så som jag förväntat mig.
Miraklet blev :
I don´t need those FABULOUS BOOTS...
Spara dina Sjal-pengar för stövlarna passade dig ändå inte.
Summan av Kardemumman blir att jag lämnar tillbaka stövlarna imorgon för dom var inte snygga på mig.
TACK GUD, säger jag ;)
Du är VERKLIGEN toppen!

Så ÄNTLIGEN...
Nya sjalen är klar.
Hurra, jag lyckades.
Det blev en NÄTT liten sak som jag genast döpte till " Fizzy-Bubbly".
Här kommer lite bilder.











"Fizzy-Bubbly" får den heta efter en Adam Sandler film jag och sambon såg samma dag jag började på den här sjalen.
Filmen var urkass med några skrattstunder men jag gillade namnet "Fizzy-Bubbly" som tydligen är en känd / ökänd israelisk läsk.
Sjalen är lite bubblig i mönstret och då är ju namnet självklart.
Nu börjar jag på en mörkt röd :)

Idag kom jag hem efter en natt där jag som vanligt sovit som en kratta.
Helt död när jag steg upp i morse hos Chifen.
Hem, softade, tog en dusch och så mötte jag min kära Syster-Yster.
Vi lunchade på Borgen.
Super-najs.
Så pratade vi om JUL och våra MAMMOR.
Alltid ett " KÄRT " samtalsämne när vi träffas.
Tur man har NÅ`N som har EN som är likadan ;)

Förresten...
Om ni tror att jag bara RALJERAR när jag skriver om GUD så vill jag klargöra att det gör jag inte.
Jag TROR faktiskt på gud men kanske inte i den SNÄVA kristna trons ramar.
Jag tror att hans finns i den form som JAG vill att han ska ha.
Att han faktiskt finns för oss alla att fatta de bästa beslut, när vi behöver.
Jag tror att han är universum på sitt sätt.
Jag TROR på ett liv efter detta och jag VET att det finns. 
Så det så.

Till sist vill jag avsluta med dessa ord :

"Idag planerar hundratusentals svenskar att sitta ute och äta.
Miljontals andra planerar att ÄTA DOM... "

Otroligt rolig MYGGSTIFTS-REKLAM...
Sticka lugnt :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0