GT, äntligen.

Som jag har längtat...
2 dagar utan LOKALA nyheter gör att jag får abstinens.
Ja, faktiskt.
Jag undrar ALLTID vad som händer i VÅR lilla del av världen när vi inte får någon tidning.
Jag ÄLSKAR lokaltidningen :)

Jag börjar i en liten POSITIV anda...
Gotlands Kommun erbjuder assisterad befruktning av lesbiska par!
Toppen!
Kvinnokliniken säger : " Vi ska behandla alla människor lika "
Kanon!
Dagens Heja blir därför :
"Heja Kvinnokliniken "!

Men...
Hur många lesbiska par HAR vi egentligen här på gotland?
Det är nog inte många som VÅGAR visa i ÖVRIGT att dom är homosexuella på den här ön.
Lesbiskt par med barn, bögpar med barn.
Jag HOPPAS dom blir fler och att dom vågar VISA att dom också har rätt till en familj utan att inskränkta, rädda, fördomsfulla människor snackar skit.

Annan rubrik :
" Nu blir det slut på champangesprut "
Ämnet gäller såklart den berömda, ÖKÄNDA, hemska "Stockholmsveckan ", vecka 29....
Nu har politikerna OCKSÅ fått nog.
Det var väl inte en dag förtidigt...

Jag citerar :
" Även bland krogpersonalen tycks det finnas stöd för intensifierat arbete MOT partyfolkets vanor ".
Jaså...
Det betvivlar jag...
På den veckan drar ju den där Niklas Sjöblom med fl så mycket pengar att dom kan leva flott resten av året.
Det är FLERA miljoner dom tjänar på den veckan och "Stekarnas" champangesprutande och supande.
Hm.
Citat Niklas :
" Vi ser positivt på att man skärper reglerna .
Förra året fick vi en del reaktioner, då var det STÖKIGT. ( Mmm, minst sagt )
Vi blev tagna på SÄNGEN...."
Slut citat...
Tagna på sängen, jo tjena..
Var har du varit dom SENASTE V.29:orna Niklas undrar jag?

Jag får nog sälla mig till "Brandis-Lasse" och GNÄLLA lite angående Bratsens vecka :
BORT, bort, bort...
Jag vill inte en sommar till behöva se aspackade, penningastinna, GRISAR, springa runt klockan 17 på eftermiddagen med ROSAFLÄCKADE / GULFLÄCKADE PIKÉ tröjor och skrika nere vid hamnen.
Eller för den delen småtjejer med HÅRFÖRLÄNGNINGAR, FEJK-BRÖST, massor med smink som hänger nere vid knäna och Kort-korta kläder som inte täcker MUSEN ens.
Som sagt :
Bort, bort, bort...
Nicklas du får GÄRNA spela BIMBO "vara tagen på sängen" av deras beteende, vi andra är det INTE !!!

Så till dagens värsta.
Polisen lägger ner utredningen angående VÅLDTÄKTEN på Gråbo då den 79-åriga kvinnan blev våldtagen.
Suprise.
Jag skrev faktiskt en insändare i tidningen några månader efter att den 19-åriga tjejen som blev antastad när hon skulle jogga på Kärleksstigen och våldtäkten på 79-åringen.
Jag var så hilmla arg.
Jag blir så ARG att på en så´n här liten Ö ska det vara så svårt att hitta EN blottare som BLOTTAT sig för 15-talet kvinnor och barn på ett år.
Bland annat min mamma.
Att dom inte kan hitta det här SVINET som utsatt den gamla kvinnan för den där FRUKTANSVÄRDA våldtäkten.
They are  OUT THERE...
Jag är inte förvånad att dom lägger ner, jag misstänkte nästan att det skulle bli så.
Det betyder inte att dom inte kan ta upp fallet igen om det kommer nya bevis.
MEN...
Jag tror att detta kommer bli som " Wisby-Hotel-mordet ", ingen lösning.
Tyvärr.
Sticka lugnt :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0