Idag är jag KOMA-Trött.

Är jag trött...
Trött ända in i märgen...
Så trött att jag har gäspat sen jag gick UPP...
I tisdags sov jag som en kratta.
Sambon hade blivit förkyld och SNARKADE värre än en MOTORSÅG.
Väcktes kl. 03 på natten och efter en halvtimme gav jag upp och gick in och la mig i sonens rum.
Men tyvärr är jag inte en av dom lyckliga människorna i världen som kan somna om och sova hårt efter att ha blivit väckt.
I onsdags jobbade jag natt, och sov ca 3-4 timmar.
INATT väcktes jag ÅTERIGEN av sambons SÅGVERKSMASSAKER.
Kunde naturligtvis inte somna om ordentligt utan var nästan MEDVETSLÖS när jag steg upp.
Jag har redan förvarnat min älskling att jag kommer att sova i sonens rum inatt, för jag pallar inte en natt till med bara 4 timmars sömn.
Jag ser ut som ett VRAK och känner mig som 2000 år åldersmässigt.

Skulle egentligen träffat en vän på lunch idag men jag är varken social ELLER talför idag så vi träffas nästa vecka istället.
Synd för det hade jag sett framemot, men jag är inte kul alls.

Så åkte jag och sambon och handlade för en stund sedan.
Varsinn korg, och han var färdig snabbare än mig.
Jag stod och "snackade" lite med min kompis Karamellkungen för att se vad han hade att bjuda på till eftermiddagsgodis.
Så skulle jag ta min korg som jag ställt ifrån mig...
BORTA...
Nej, shit, min plånbok ligger ju där...
Jag började febrilt söka med blicken efter MIN korg, för det stod en annan korg med melon och kattmat kvar.
Ser en tjej med en korg och går närmare.
Hon hade min...
Puh, jag såg plånboken :)
" Ursäkta, sa jag, men du har tagit fel korg "
Misstaget utrett och jag kunde pusta ut och hon med för den delen.
Det första hon sa var :
Åh herregud, jag som har min plånbok i min korg...
Inte kul om någon snappat åt sig min korg, tagit plånboken och sen bara dragit.

Så till igår...
Sambon hade somnat och missat HELA S.O.S Gute.
Så kommer han ut och frågar om det var bra program idag...
Fast det var det väl...
Kom han på ...
Eftersom jag satt och hammrade på datorn medans eftertexterna ännu rullade.
Så hade jag skrivit klart och jag ropade :
NU, kan du gå in och läsa, fniss, fniss.

Själv tycker jag ju HELT OTROLIGT nog att jag är SÅ himla KUL när jag skriver om Brandisarna att jag fnissar i mjugg när jag sitter och skriver.
Elak som jag är, MEN kul och sanningsenlig.
Och DOM är ju så KULIGA, tråkiga, fjantiga, att dom bjuder in till det.
Måtte dom INTE ha läst min blogg för börjar det brinna i vårat hus skulle dom säkert VÄGRA att släcka branden...
Tvi, tvi, tvi ( skrock-spott där )

Iallafall så hojtar jag på sambon då´ra.
Läs bloggen.
Dödstyst och sen ett lamt :" Jaaaa."
Vadå jaaaaa, säger jag???
Visst var det kul??
"Eeh, jo, ja, men jag fattar inte att du ens tycker att det där programmet är kul.
Det är ju "skitdållit", säger han."
Jamen DOM är ju kul säger jag och börjar försvara mina " Diss-Objekt ".
Dom beter sig roligt, säger roliga saker och gör typ INGENTING...
DET är kul...
"Hm, sa sambon, tycker du ja..."
Jamen jag har väl skrivit kul iallafall, säger jag, och försöker FISKA BERÖM.
"Jo", svarar han, HELT OFF och föga ÖVERTYGANDE.
Asch, du tycker aldrig att jag skriver kuligt.
Det är bara jag själv som skrattar åt mig själv och mitt skrivande...
"Nä, nä, du e kul..."

JAMEN VISST SERRÖ...

Ja, ja, jag har kul iallafall på min egen lilla EGOTRIPPADE blogg.
Och det är ju DET som är huvudsaken ;)
Förresten fick jag ju en kommentar från Lovely L och HON kunde minsann INTE SLUTA SKRATTA.
Det måste betyda att VI har samma HUMOR iallafall.
Jag hoppas att hon inte ljuger bara ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0